Takket været en hjælpsom salgsdirektør Pierre Martin Bos fra Fiat Professional i Danmark og forstående folk på hovedsædet i Torino lykkedes det VOTY.dk at få den nye Doblò på lynvisit i Danmark for nylig.

Vi kunne ikke køre så langt i den nye Doblò – fordi der var tale om en prototype uden forsikring. Så vi måtte blive på den gård på Sjælland, hvor vi havde sat den scene sammen med den nuværende udgave.

Det er jo bare at starte bilen og køre lidt rundt med den på gården, og det gav et godt indtryk af bilen. Især kvaliteten er løftet betragteligt – med mindre vibrationer og bedre materialevalg. Væk er den billige hårde plast. Nu er den blødere og lækrere.

Test i Italien
Allerede i den kommende uge skal vi teste den i området syd for Torino – og så vender vi tilbage med en egentlig reportage om bilen, der allerede kommer til salg herhjemme om få måneder.

Fjerde generation af Doblò har virkelig fået et kvalitets-løft i den nye udgave, som havde verdenspremiere på IAA transportmessen i Hannoversidste eftetår.

”Man får mere for pengene i den nye Doblò,” sagde øverste chef for Fiats varebiler, danske Henrik Starup ved præsentationen på IAA.

Plads til tre
Den nye Doblò er mere funktionel – der er plads til tre personer, og den har en passagerbænk med to funktioner, hvor der er aflæggeplads under sædet ligesom midter-ryglænets hynde kan vippes frem som skrivebord.

Samtidig har bilen fået en ny instrumentering, hvor der er 5-tommer skærm med navigation. Men grundtanken med bilen er uændret fra første generation til nu fjerde generation – en bil først og fremmest bygget som en ægte varebil.

Motorerne er også opgraderede, og mere smidige og med bedre speederrespons – faktisk 40 pct. mere end i den nuværende udgave.

Bedre køreegenskaber
Samtidig skal køreegenskaberne være blevet skarpere med uafhængig affjedring. En ny udgave ”EcoJet” udgave er mest økonomisk.

Doblò fås i fire udgaver samt i to højder og to akselafstande.  Motorerne er på henholdsvis 75 og 90 hk i en 1,3 liters dieselmotor, en 1,6’er har 100 hk samt en 2-liter med  135 hk – og endelig en 1,4 naturgasudgave.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk