Det er for selv Volvo Trucks ikke hver dag, at man skriver en slutseddel på 1.000 nye lastbiler – selv om man sikkert opnår en pæn rabat – men det skete forleden.

Den italienske transport- og logistikkoncern Lannutti Group valgte at bestille de mange lastbiler til levering i år og næste år som udskiftning af lastbiler i koncernens flåde på 1.800 lastbiler i alt.

Lannutti Group opererer ikke kun i Italien, men i otte europæiske lande.

Volvo FH med I-Save

Man har valgt Volvo FH lastbiler med den nyeste brændstofbesparende teknologi, I-Save. Virksomheden ser muligheder i at reducere sit brændstofforbrug med 10 pct. og dermed lavere CO2-emissioner.

Beslutningen om at investere i 1.000 nye Volvo FH lastbiler blev taget efter en lang og omfattende brændstoftest, hvor den nye Volvo FH med I-Save blev sammenlignet med andre lastbiler i en blandet flåde.

Resultatet var en en brændstofreduktion på 10 pct. sammenlignet med en sammenlignet med en standard Volvo FH med Euro 6-trin C-motor.

Så lav vægt som muligt

Flådefornyelsesprincippet for os i Lannutti Group er at prioritere lavemissions-køretøjer. Bortset fra pålidelighed er én af de vigtigste faktorer at holde lastbilens vægt så lav som muligt.

“Det muliggør en højere nyttelast og holder brændstofforbruget på et minimum. Efter den positive testperiode besluttede vi, at alle nye Volvo-lastbiler skulle være I-Save-lastbiler,” siger Valter Lannutti, administrerende direktør i Lannutti Group.

I-Save-versionen af Volvo FH kombinerer en ekstra brændstofeffektiv motor med brændstofbesparende funktioner, der reducerer brændstofforbruget ved fjerntransport – uden at gå på kompromis med køreegenskaberne.

Sikkerhedsudstyr

De er også udstyret med yderligere sikkerhedsfunktioner så som vognbane-assistent og trætheds-assistent, som hjælper med at undgå ulykker.

”Vi går ikke på kompromis med sikkerheden. Det er vigtigt at tilbyde vores chauffører en sikker og komfortabel arbejdsplads, men det er også en måde at hjælpe med at sikre vores leverancer. Ikke desto mindre har lastbiler ofte brug for reparationer, og det er dyrt, når en lastbil er ude af drift. Alt i alt tror jeg, at de ekstra sikkerhedssystemer er en god investering,” siger Valter Lannutti.

Vigtigt for klimaet – og kunderne

Volvo Trucks har et langt forretningsforhold med Lannutti Group – og Roger Alm, præsident for den svenske lastbilkoncern, er glad for, når kunderne sætter deres lid til Volvos produkter.

Dermed bekræfter kunden den fine brændstofydelse, som Volvos I-Save-lastbiler leverer – for alle funktioner i I-Save er designet til at reducere brændstofomkostningerne.

”Brændstofydelse og lavt CO2 udslip er lige så vigtigt for klimaet som for vores kunder,” siger Roger Alm.

Fakta – inkluderet i Volvo FH med I-Save:
• D13TC (Turbo Compound) 460 hk (2.600 Nm) eller 500 hk (2.800 Nm) motor
• Særdeles brændstofeffektive bagaksler
• Motorens tomgangslukning
• I-Cruise med I-Roll, som justerer hastigheden for at holde brændstofforbruget nede
• Servostyringspumpe med variabel flowforskydning
• Opdateret I-See
• Opdateret I-Shift med software til fjerntransport

 

 

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk