Notice: Function add_theme_support( 'html5' ) was called incorrectly. Du skal sende en række af typer. Se venligst Fejlfinding i WordPress for mere information. (denne meddelelse blev tilføjet i version 3.6.1). in /var/www/www.varebilogtransport.dk/www/wp-includes/functions.php on line 5831
eSprinter for fuld musik

For to år siden fejrede Mercedes-Benz varebilen Vito med en genindspilning af Jens Brixtoftes udødelige Grand Prix-vindersang “Video-Video” med den alternative titel “Vito-Vito”.

Nu er der lagt an til den svære to’er, og denne gang er det den fuld-elektriske søstermodel eSprinter, som har fået hovedrollen.

Denne gang er der tale om en vaskeægte kærlighedshistorie mellem Mester fra Mercedes Vans’ populære reklameunivers “Mester & Svend” og hans nye Mercedes eSprinter.

Et smil på læben

Det sker til tonerne af John Mogensens “Nina, kære Nina” fra 1975, der til lejligheden er blevet omskrevet under titlen “Sprinter, kære Sprinter”.

“Formålet med kampagnen er selvfølgelig at sætte fokus på vores elektriske varebiler, men derudover handler den mindst lige så meget om at hylde vores kunder – særligt håndværkerne – med Mester og Svends humoristiske univers. Det er jo en sang, som de fleste kan synge med på, og vi håber, den bryder
igennem støjmuren og giver et smil på læben,” siger marketing manager hos Mercedes-Benz Vans i Danmark, Sandra Schultz Pedersen.

Gøre op med fordomme

Denne gang var der – af indlysende årsager – ikke mulighed for at have ophavsmanden bag mikrofonen, men til gengæld er selve sangen blevet en del mere elektrificeret til lejligheden.

Og så Spilles Mester i øvrigt af Lado Hadzic, der må siges at være perfekt castet til rollen. Han arbejdede nemlig som byggesagkyndig, inden han gjorde alvor af drømmen og kastede sig over
skuespillet.

Kampagnen har til formål at gøre op med de typiske fordomme om elektriske varebiler.

Begrænset kørselsbehov

Ifølge en undersøgelse foretaget af YouGov for Mercedes-Benz kører tre ud af fire håndværkere nemlig i gennemsnit mindre end 100 kilometer om dagen.

Dermed kan arbejdsdagen klares i eSprinter, som kører op til 143 kilometer på en opladning (WLTP) og kan lynlades fra 10 til 80 procent på ned til 25 minutter.

Især hvis man planlægger sin kørsel. Og ikke foretaget svinkeærinder.

2.695 kr. om måneden

Kampagnen har desuden fokus på Mercedes-Benz ServiceLeasing, som er specifikt målrettet erhvervskunder.

Det gør det muligt at køre eSprinter fra 2.695 kroner om måneden inklusive service med en førstegangsydelse på 35.000 kroner over 48 måneder med 60.000 kilometer.

Selvom det måske vil overraske nogle, er eSprinter i mange tilfælde endda et billigere bekendtskab sammenlignet med det dieseldrevne alternativ, når alle
omkostninger regnes med.

Try&Buy

De løbende besparelser i både grøn ejerafgift og diesel løber nemlig op, understreger Mercedes-Benz Danmark.

Hvis man overvejer at skifte diesel ud med el, men endnu ikke er helt sikker på, om hverdagens opgaver kan klares i en elektrisk eSprinter, kan man teste eSprinter med det nye koncept Try&Buy – som iøvrigt flere Mercedes-Benz produkter.

Konceptet gør det nemlig muligt for erhvervsdrivende at korttidsleje eSprinter i én til seks måneder til en fordelagtig pris.

“Sprinter, kære Sprinter” kampagnen kommer kun ud på de sociale medier.