Fiat 500X, den italienske koncerns crossover modelrække, er blevet udvidet med udgaver med automatgear. Faktisk to forskellige typer af automatgear: En 1,4 benzinudgave med dobbeltkoblingsudgave – og en dieseludgave med 9 trins automatgear, som også kendes fra Jeep-modeller.

6-trins dobbeltkoblings-gearkassen kan bruges i helt automatisk tilstand eller med mulighed for sekventielt gearskifte via skifteplader bag rattet. Dermed vælger man selv, om man vil køre sportsligt eller komfortabelt.

Gearkassen er intelligent på flere punkter, da den løbende kommunikerer med alle bilens elektroniske systemer og herefter tilpasser skiftemønstret.

Tre køreprogrammer
Derudover er gearkassen koblet sammen med Fiat 500X’s “Mood Selector”, hvor man som chauffør kan vælge imellem tre forskellige køreprogrammer: Auto, Sport eller All-Weather/Traction – hvor motoren og gearskiftet tilpasses dårligt føre, som kan være en stor hjælp om vinteren.

Den nye dobbeltkoblingsgearkasse leveres sammen med Fiats 1,4 MultiAir II turbomotor med 140 HK og det Lounge udstyr. En Fiat 500X Lounge byder bl.a. på klimaanlæg, parkeringssensor, Uconnect Infotainment system med navigation, 18” alu-fælge og   Xenon forlygter.

Fiat 500X 1.4 MultiAir 140 hk DCT Lounge Van (inkl. moms)  koster  215.715 kr.

Fiat 500X Cross Plus 2.0 MJT turbodiesel 140 hk 4×4 Aut. Van  koster 282.415 kr. inkl. moms.

500 Cross med Jeep-gear
Derudover kan man vælge en 500 X Cross med med 140 hestes 2,0 MultiJet dieselmotor i kombination med firehjulstræk og et avanceret 9-trins automatgear. Her man man både få god komfort, god fremkommelighed og pæn økonomi.

Fiat 500X Cross er modelrækkens off-road model, der med enten sit Traction+ eller 4×4-system er god til at klare dårligt underlag og off-road kørsel.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk