Der er rigtig travlt hos AB Transport i Brøndby, og vognmand Henrik Berthou-Berthelsen fornemmer, at der igen er grøde i økonomien.

”De første folk møder ind kl. fire om morgenen i Fragtmandshallerne i Høje Taastrup  – og så køres der på højtryk hele morgenen – og det af meste af dagen med, siger vognmand Henrik Berthelsen, der driver transportfirmaet AB Transport sammen med sin bror Anders.

Fragtmandsrute i 2011
Firmaet er stiftet af Anders Berthelsen i 2007 – og siden 2011 har Henrik Berthelsen været med – hustruen Heidi kom til i 2012, og sørger for administrationen. Kontoret er i dag i fragtmandshallen i Taastrup.

I 2011 fik firmaet sin første fragtmandsrute, i 2012 kom der en fragtmandsrute mere til – opgaverne er nu delt op i kurérservice og fragtmandsservice. Anders tager sig af kurérdelen. Henrik klarer fragtmandsdelen.

Ruterne 215 og 229 dækker 11 postnumre i området nord for København, bl.a. Lyngby – med flere ture om dagen. 2770 Kastrup inklusive Københavns Lufthavn bliver også betjent af AB Transport.

Det kræver lidt ekstra at betjene Københavns lufthavn. Chauffører skal uddannes og godkendes før kørsel derude.

11 last- og varebiler
”Jeg har altid kørt med fragt og distribution – først hos Pakke Trans, som siden blev opkøbt af GLS. Derefter hos Transport-Service (TS) . AB Transport begyndte med to otte pallers biler fra Citroën – i dag har vi 11 MAN-lastbiler og 11 varebiler fra Citroën og Mercedes-Benz, siger Henrik Berthelsen.

Bilerne er højst fem år gamle i firmaet – så skiftes de ud. De skal se pæne ud.

“Halvdelen af varebilerne ejes af indhyrede vognmænd – og jeg må sige, at vi ikke kan undvære de små biler. En lastbil i Lyngby Hovedgade er ikke optimalt,så de 60 små leveringer på det hovedstrøg køres af en lille bil. Enkelte store leveringer leveres selvfølgelig stadig med lastbil, siger Henrik Berthelsen.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk