(BARCELONA)

Iveco har opdateret deres 7,5 19 tons mellemklasse-lastbil EuroCargo med en helt ny elektrisk platform fra den større S-Way, så bilen er enklere af foretage fejlsøgning på.

Samtidig er den blevet lettere og lever op til de nye sikkerhedskrav fra EU (GSR2) – bl.a. med flere sensorer for at advare chauffører om biler og bløde trafikanter langs siden, foran og bagved med bakkamera.

I forbindelse telematic er der standard monteret et syv tommer farvedisplay i midterkonsollen. Betjenings knapper for gearskift, justering af fartpilot samt start og stop.

Ny Tector motor

Iveco er klar med en helt ny 6 cylindret 6,7 liter Tector NG7 motor for biogas med valg imellem 220 hk/800 Nm, 250 hk/850 Nm og 280 hk/1.000 Nm – med 33 pct. bedre drejningsmoment.

En 8 trins ZF 8-HP automatgearkasse med moment forstærker er standard – men kan også vælge en Allison gearkasse til krævende opgaver med mange start og stop.

4×4 i 15 tons udgaven udvides tillige med en dieselmotor på 320 Hk.

Samme førerhus lay-out

Det er fortsat samme førerhus, der arbejdes ud fra, men fronten er ny med Ivecos nye logo.

Vi kan også nævne ny fartbegrænser. Indvendigt kan vi nævne et nyt 10” instrumentdisplay i farver og justerbart rat.

Betjenings knapper for gearskift, justering af fartpilot samt start og stop er flyttet til ratområdet.

Ny EuroCargo til sommer

EuroCargo har især haft en godt salg indenfor naturgas og biogas – bl.a. indenfor renovationskørsel- med op til 800 km rækkevidde og op til 20 pct. besparelse i forhold til diesel. Det sidste med 20 pct. besparelse gælder dog ikke i Danmark på grund af den høje pris på biogas.

Den nye EuroCargo range ventes lanceret i Danmark til sommer. Bilen blev oprindeligt præsenteret i 2001 med Tector 6 teknik, og Tector 7 generationen kom i 2014.

EuroCargo er ved at være en ældre model, men anses for at være en ”no nonsense” lastbil, der giver god value for money.

 

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk