Ib Jeppesen og Marten Christensen fra vognmandsforretningen Poul Erik Jeppesen & Søn/Roslev Kranbetjening A/S i Skive har netop fået leveret en ny DAF CF kranbil gennem Carsten Lykke fra ”Lastbilmægleren”  i Hedensted.

Den nye lastbil er beviset for et godt samarbejde, der netop har resulteret i en fusion af de to virksomheder – nu med adresse på Marienlystvej 41 i Skive. Bilen er også en tro på fremtiden.

De to partnere fejrede i denne weekend tillige deres to gange runde fødselsdag – på henholdsvis  50- og 40 år.

Specificering i Hedensted
Det er Lastbilmægleren v. Carsten Lykke i Hedensted, der har stået for leveringen af den nye DAF CF.

”Jeg har travlt med at drive vores forretning, så jeg har overladt det til Carsten Lykke at sørge for specificering, opbygning og opfølgning på leveringen af den nye bil. Vi har stor tillid til ham, for han ved, hvad han har med at gøre. Vi har handlet med ham før, så han ved, hvordan vi vil have vores materiel skræddersyet. Vi transporterer og løfter en masse forskellige byggematerialer, stålkonstruktioner, altaner mv., så den nye kranbil skulle være så fleksibel som muligt. Det har Carsten Lykke hjulpet os med, så den nye DAF CF lever da også fuldt op til vores forventninger,”  siger Ib Jeppesen.

Spacecab førerhus
Den nye DAF har typebetegnelsen CF FAQ-510 Spacecab. Lige som virksomhedens øvrige fire lastbiler skal den anvendes til varierende transport- og løfteopgaver over det meste af Danmark.

Da bilen ofte skal køre med en 3-akslet påhængsvogn og op til 56 tons vogntogsvægt, er den udrustet med en 13-liters 6-cyl. motor på  510 hk. Dertil kommer 12-trins automatisk gearskiftesystem, enkeltreduceret trækaksel af hensyn til brændstoføkonomien samt fuld luftaffjedring og styring på tre af de fire aksler af hensyn til manøvreevnen på byggepladser og andre trange steder.

Da chaufføren ofte skal overnatte i bilen, når den er på opgaver langt fra Skive, er der valgt DAF’s Spacecab førerhus med højt til loftet, rummelighed næsten som i en langturslastbil og masser af komfortudstyr.

Foretrækker HMF
Opbygningen består af en stor HMF 4020-K6 kran med seks hydrauliske udskud, K4 fly-jib samt 2.500 kg. hydraulisk spil.

Det 6,2 meter lange alu-lad, kranen og de ekstra støtteben midt på bilen er monteret af Højbjerg Maskinfabrik i Galten. Det samme er sideskabe, cyklistafskærmning mv., mens PM Lastvognsservice i Hedensted har klargjort bilen til levering. Hele herligheden er malet i Poul Erik Jeppesen & Søn/Roslev Kranbetjenings karakteristiske farver af Skive Autolakering.

Er netop sat i drift
”Vi har en forkærlighed for HMF-kraner. Når folk roser mig og mine chauffører for at kunne køre så forsigtigt med kranerne, plejer jeg at sige, at det er kranernes fortjeneste, for de er både smidige, hurtige og meget præcise at arbejde med -og så gør det jo heller ikke noget, at HMF producerer sine kraner her i Danmark, så man dermed støtter den lokale produktion,” siger Ib Jeppesen.

Den nye lastbil er allerede sat i drift og har transporteret og løftet de første mange tons byggematerialer og stålkonstruktioner rundt omkring i Danmark.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk