Notice: Function add_theme_support( 'html5' ) was called incorrectly. Du skal sende en række af typer. Se venligst Fejlfinding i WordPress for mere information. (denne meddelelse blev tilføjet i version 3.6.1). in /var/www/www.varebilogtransport.dk/www/wp-includes/functions.php on line 5831
Hæder til dansk importør

MAN Danmark er for andet år i træk blevet kåret som ”Digital Market of The Year.” Prisen uddeles blandt samtlige MAN selskaber i hele verden.

De nye MAN lastbiler, der i dag forlader samlebåndet er meget mere end blot et mekanisk køretøj. Man kan snarere beskrive en lastbil, som en rullende digital enhed, med et væld af offline og online interfaces.

Flere parametre

Prisen som ”Digital Market of The Year” baseres derfor på en række parametre, som handler om I hvilket omfang kunderne udnytter de digitale produkter og ydelser, som MAN stiller til rådighed.

Nogle af dem er gratis og andre koster et beløb per dag – præcis som man kender det fra andre digitale ydelser. Blandt parametrene, som ligger til grund for kåringen, kan nævnes:

”Procenten af aktiverede lastbiler”

Når en kunde køber en MAN lastbil, skal han aktivt vælge at aktivere lastbilen, så der kan åbnes op for kommende download af digitale ydelser.

”Aktivering af MAN ServiceCare”

En af de vigtigste digitale ydelser, som MAN tilbyder er MAN ServiceCare, hvor lastbilen selv måler på en lang række servicepunkter og sender besked til det lokale MAN værksted, der herefter kalder vognmanden til service, såfremt et af servicepunkterne begynder at afvige fra normalen.

”Aktivering af gratis eller betalende digitale pakker”

Her gør Danmark sig bla. bemærket ved at hele 22 pct. af samtlige MAN køretøjer på vejene, benytter pakken ”MAN Compliant”, som bla. dækker fartskriver download.

”Aktivering af MAN Now”

MAN Now er det nyeste digitale produkt, hvor kunderne kan lave Over-the-air opdateringer af lastbilen, præcis som det kendes, når man opdaterer sin computer eller mobiltelefon.

Med MAN Now kan chaufføren således opdatere sin lastbil på en lang række punker og sikre en bedre præstation, imens han eller hun kører på landevejen.

Genlyd overalt

At det er andet år i træk, at MAN Danmark vinder denne pris, er noget, der giver genlyd – ikke bare i Danmark, men i hele verden.

Danmark er kendt som et land med meget høj digital knowhow blandt indbyggerne. Vi er vant til at bruge computere og digitale ydelser – og dette gælder i høj grad også, når det kommer til danske vognmænd og deres MAN lastbiler.

Dertil kommer, at den danske MAN organisation, har brugt mange ressourcer på at få disse digitale systemer gjort synlige for kunderne.