”Vo intet vover intet vinder” hedder et gammelt ordsprog – og det passer godt til designdirektøren hos Renault Trucks, Hervé Bertrand, som står bag det ganske vovede og atypiske design på den nye T-lastbilserie.
Han har netop modtaget titlen som ”Årets mand 2014” kåret af det italienske magasin ”Il Mondo dei Trasporti” samt en ”Slice” ved den prestigefyldte D & AD Award ceremoni i London.
Med udgangspunkt i brændstofbesparelse og energieffektivitet adskiller designet af Renault Trucks T-serie sig fra andre producenters, og designeren bag høstede derfor anerkendelsen i både Italien og Storbritannien.
Fagfolk fra transportbranchen
Juryen, der bestod af fagfolk fra transportbranchen, fremhævede, at Hervé Bertrands design af T-serien bidrog til transportsektoren med et vigtigt fokus på selve designet af køretøjet.
Hervé Bertrand understregedei sin takketale, at kundernes behov de seneste år havde ændret sig – og det havde påvirket og inspireret hans design af Renault Trucks’ nye T-serie med mere fokus på energi- og brændstofbesparelse.
Legendarisk britisk pris
Ved den prestigefyldte D & AD Award ceremoni i London blev Renault Trucks desuden tildelt en ”Slice” i kategorien ”Industriel Design”.
Slice-prisen strækker sig tilbage til 1963, hvor man ønskede at introducere en pris til personer eller firmaer, der bidrog med originale verdensomspændende designs og det var nummer 52 af slagsen som Hervé Bertrand modtog på vegne af Renault Trucks.