Hovedfokus for MAN Danmark på Transport 2023 vil være på den nye eTruck, som udstilles for første gang udenfor Tyskland og for første gang siden IAA-transportmessen i efteråret.

”Det er lidt af et scoop, at det er lykkedes os at få vores nye MAN eTruck med på Transportmessen i Herning. Vi glæder os til at vise vores nutid og fremtid i én og samme lastbil til vores mange interesserede kunder,” siger Malte Kauert, MAN Danmarks administrerende direktør.

Vi har tidligere kørt i den nye eTruck lastbil på en lukket bane i Tyskland – det er lastbilen, som har længste rækkevidde på 800 km. i dag – og på sigt 1.000 km.

Eksperter fra ABB er med

”Vi har også kontakt med personer fra ABB, som vi har inviteret til at komme og vise og fortælle om deres kommende supercharger, som jo vil være en del af MANs strategi, når det kommer til eMobilitet,” siger Claus Lindholm, Head of Market Communication – Scandinavia.

For at udbygge historien om eMobility, vil ”Bus of the Year 2023” – MAN Lions City E – også være på standen på transportmessen i Herning, der slår dørene op den 20. – 22. april.

”Dette er jo vores 100 pct eldrevne bybus, som kører flere steder i Danmark. Næste levering finder sted til sommer, hvor Viking Bus får leveret MAN’s eBus på ruter i og udenfor København,” siger Claus Lindholm.

Overskåret førerhus

På truck-siden vil der fortsat være stor fokus på MAN OptiView. Der vil være en 3-akslet trækker, som er udstyret med alt i sikkerhed – herunder OptiView.

”For lettere at komme til at vise og teste vores interiør og herunder igen OptiView udstiller vi et ”overskåret” førerhus med let adgang for de besøgende, så de ikke skal kravle helt op i en høj trækker. Her vil vi med forskellige digitale løsninger, kunne demonstrere hvordan optiView virker.”

For at vise varieteten i MAN’s førerhusprogram, vil der også være en TGS-model med.

”Udenfor vil vi også vise et par biler – bl.a. en trækker fra virksomheden Contrans – i deres nye eTruck design. Contrans er blandt de allerførste kunder, som er i gang med at bestille den nye MAN eTruck,” siger Claus Lindholm.

MAN TGE 4×4

På van-siden vil MAN Danmark underbygge deres strategi om at være stærke i udvalgte nicher – bl.a. en TGE 4×4, som jo er et oplagt valg for kunder med tilknytning til bygge- og anlægsbranchen.

”Derudover viser vi en komplet opbygget TGE køle/frysebil. Endnu en af de nicher, vi vil være i spidsen – og hvor vi i dag allerede er en markant spiller i markedet,” siger Claus Lindholm.

MAN ønsker at være de professionelles kunders valg.

“Med vores ”lastbils-DNA” med i bagagen er vi vant til at rådgive vores mange erhvervskunder,” siger MANs varebilschef, Nicolai Sperling.

Pakkepost-varebil

Han kender kundernes behov og er vant til at klare enhver opbygning, som de måtte have behov for.

Endelig vil MAN Danmark også have en ekstra lang distributions bil med. En typisk pakkepost-bil, som rummer et af markedets største lastrum.

Distributions segmentet er naturligvis et ”must,” hvis man vil være med for alvor i varebilsmarkedet. Der udstilles i den forbindelse forskellige kundeopbyggede varebiler – heriblandt også den kraftige, baghjulstrukne version, der må trække en 3,5 tons trailer.

MAN’s jobunivers

Et af MAN Danmarks store fokusområder på messen, ud over selve bilerne, bliver MAN’s Digital Services stand.

”Her vil vi stå for ”customer clinics” og vise alle interesserede kunder, hvor omfattende et program af digitale service løsninger, vi kan tilbyde vores kunder,” siger Claus Lindholm.

Der er dog én sidste ting, som man kan fremhæve ved MAN Danmarks deltagelse på Herning messen.

”Vi ønsker at blive en del af et jobunivers, hvor vi gerne vil i dialog med især de unge, som har lyst til at få en uddannelse indenfor lastbil- og transportbranchen. Vi vil række ud efter de unge, som gerne vil være mekanikere eller ønsker at gøre karriere i en international virksomhed som vores,” siger Claus Lindholm.

 

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk