Den nyeste elvarebil fra Maxus – e-Deliver 5 – lanceres nu i Danmark til ca. 260.000 koner eksklusive moms.
Den mellemstore varebil havde verdenspremiere på Transpotec i Milano i fjor – og skal ifølge fabrikken konkurrere med en bil som Volkswagen ID.Buzz Cargo og den kommende Kia PV-5.
Bilen vil supplere den efterhånden store elbil-portefølge, der består af e-Deliver 3, e-Deliver 7- og e-Deliver 9. På vej skulle også være den nye og mere avancerede elektriske pick-up “e-Terron.”
Op til 7,7 kubikmeter
“En elektrisk varevogn, der opfylder behovet for fleksibilitet, effektivitet og sikkerhed. Vi ser frem til at tilbyde denne model til det danske marked,” siger Allan Hagelskjær, salgschef hos Maxus Danmark.
Maxus e-Deliver 5 har lastrumsmuligheder på 6,6 og 7,7 kubikmeter og tre sæder som standard.
Den største version måler 5.250 mm. i længden, 1.874 mm. i bredden og 1.960 mm. i højden.
Karrosseriet har en bredde på 1.250 mm mellem hjulkasserne, hvilket gør det muligt at læsse europaller. Der er to skydedøre. Bagdørene kan åbnes 180 grader. Bilen har en nyttelast på 1.200 kg og en anhængervægt på op til 1.500 kg.
335 km rækkevidde
e-Deliver 5 er udstyret med et 64 kWh batteri og har en rækkevidde på op til 335 km (WLTP kombineret). Det vil sige til lokal- og regionalopgaver.
Bilen er klar til hurtigopladning op til 70 kW, som giver 80 pct. opladning på 45 minutter, og hjemmeopladning op til 11 kW.
e-Deliver 5 er bygget på den helt nye MILA-platform (Modular Intelligent Lightweight Architecture), udviklet af Maxus.
Platinum rating hos EuroNCAP
Maxus e-Deliver 5 sætter en høj standard for sikkerhed, da den allerede er blevet tildelt Platinum-certificering i Euro NCAP.
Sikkerhedssystemerne omfatter adaptiv fartpilot, skiltegenkendelse, p-sensorer bagtil, automatisk nødbremse, linjevogter, træthedsadvarsel og intelligent fjernlyskontrol.
Til kunder i april
Indvendigt har den førersæde med både armlæn og varme. Den 12,3-tommer touchscreen er kompatibel med både trådløs Apple CarPlay og Android Auto.
De første biler ankommer til Danmark i marts, og kundeleverancer forventes fra april måned.
Maxus kom på markedet herhjemme i 2019 og leverer i dag varebiler med lastrum fra 2,2- til 20 kubikmeter.
Om SAIC Maxus
SAIC Maxus (SAIC Maxus Automotive) er et bilmærke, der ejes af det kinesiske børsnoterede selskab SAIC Motors.
SAIC Motor – eller Shanghai Automotive Industry Corporation – er producenten og ejeren bag SAIC Maxus personbiler og varevogne. Det er Kinas største børsnoterede bilproducent. Sidste år solgte SAIC seks millioner biler alene i Kina.
Virksomheden blev grundlagt i 1958 og er gået fra at være en traditionel industrivirksomhed til at blive en verdensomspændende leverandør af bil- og mobilitetstjenester. På verdensplan er SAIC den syvende-største bilproducent.
Om RSA
RSA er i dag importør af Maxus til Norge, Sverige, Danmark, Finland, Polen, Tyskland, Island, Færøerne og Grønland.
RSA er en komplet nordeuropæisk bilimportør af personbiler og varevogne med hovedkontor i Norge.
RSA er importør for Suzuki, Isuzu, Maxus, BYD, JAC og KGM til Norge. I Danmark står RSA for importen af Maxus, JAC og KGM.