Isuzu har i disse dage premiere på deres nye D-Max pick-up model i Tokyo. Det er første gang i otte år, at Isuzu Motors Limited introducerer et nyt design på deres 1-tons arbejdshest.

Herhjemme er der i årets første ni måneder solgt 60 D-Max, men det kan det nye design inde og ude nok ændre på.

Større kølergrill

Fronten er helt ændret med en større og dybere kølergrill, som går helt op til kanten af kølerhjelmen med en tværgående liste på højde med lygterne. Over denne liste er bilens navn placeret.

I kabinen dominerer en ni tommer touchscreen instrumentbrættet, og bilens finish skulle være stærkt forbedret ifølge det irske transportmagasin “Fleet Transport.”

Opdateret undervogn

Bilens struktur er blevet styrket, mens man har forbedret sikkerhedsforholdene. Køreegenskaberne er samtidig blevet bedre end tidligere – også i terrænet, hvor hele undervognen og affjedringen er blevet opdateret til endnu bedre off road egenskaber – noget, som Isuzu D-Max i forvejen er kendt for.

På bl.a. de asiatiske markeder tilbydes D-Max i en kraftige 3-liter udgave med 250 hk, men miljøreglerne i EU betyder, at man holder fast i den nuværende 1,9 liters motor

Uvished om dansk lancering

Isuzu har bygget pick-up køretøjer siden 1974 – og siden er der solgt fire millioner enheder. D-Max sælges i mere end 100 lande.

Informationschef for Isuzu og Kia i Danmark, Lene Majdal Iversen, ved kun, at en ny D-Max er lanceret i Thailand.

“Om – og hvis – den kommer til Europa vil historisk set tage op mod 12-14 måneder, og der er typisk store forskelle på udseende og specifikationer fra Asien/Thailand til EU,” siger Lene Majdal Iversen til VOTY.dk.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk