En skarpere udformning af det kendte VW logo med tyndere streger skal lede tanken hen mod den nye digitale verden.
Bilerne bliver digitale, elektriske og snart selvkørende. Heinz-Jürgen Löw – salgs- og marketingdirektør for Volkswagens varebilsdivision, Volkswagen Nutzfahrzeuge – fortæller at det derfor er rette tid at stramme op om det kendte VW logo.
Som det allerede er sket med logoet for personbilsdivisionen, bliver logoet skrarpere med en tyndere streg og så Nutzfahrzeuge eller Commercial Vehicles nedenunder.
Præsenteret i aften på IAA
Det nye logo bliver præsenteret her til aften til Volkswagens traditionelle media-aften forud for åbningen af IAA biludstillingen i Frankfurt.
Ikke fordi der er varebiler på udstillingen, men det er også varebilsdivisionen, der producerer busudgaverne Caravelle og Multivan, der i øvrigt netop er lanceret i en opdateret T6.1 udgave.
T6.1 har bl.a. fået elektromekanisk styretøj, så man har kunne præsentere Transporteren med bl.a. linjevogter – eller Lane Departure Warning – plus flere andre tekniske features. Man kan også tale med sin Transporter og få stillet ind på en anden radiostation.
Fremtidens Transporter
I hvert fald mener selskabet ikke, at man tidligere har været så tæt på sine kunder end med den nye og mere digitale T6.1. Man har også løftet sløret for fremtidens Transporter og Bus med ID.Buzz, hvor designet er hentet fra den allerførste T1 fra 1950. Men Id.Buzz bliver elektrisk som resten af VW’s ID-familie – når den kommer på markedet indenfor et par år.
Logoet skal vise, at varebilsdivisionen er gået fra at bygge varebiler til at skabe mobilitetsløsninger i fremtiden.
Tobias Volkmer, der er marketingchef for marketing og produktmarketing fortæller i aften, at hele marketingarbejdet er blevet mere digitaliseret. Det vil bl.a. sige, at man vil nå kunderne hurtigere gennem connectivity. Det hele bliver således mere autentisk end nogensinde.