Grønhøj Vognmandsforretning med hovedkontor i Karup har netop fået leveret den første danske MAN lastbil af nyeste generation med MAN’s avancerede HydroDrive system.

Der er tale om en TGS 35.510 8x4H-6 – og den jyske vognmandsforretning har tillige bestilt to tilsvarende udgaver.

Teknisk set er HydroDrive et hydrostatisk forakseldrev, som sikrer firehjulstræk ved behov – samt sparer vægt og reducerer brændstofforbruget i forhold til traditionelt firehjulstræk. Hos Grønhøj Vognmandsforretning siger de ”Én gang HydroDrive – altid HydroDrive.”

Otte MAN lastbiler

Der er gjort meget ud af at få det rigtige materiel – det er vigtig for udførslen af arbejdet. Derfor er alt også tænkt ind, da bilen skulle konfigureres – herunder også selve opbygningen.

Virksomheden har otto MAN lastbiler og betjener såvel private og offentlige som erhvervskunder.

”Ingen opgave er for stor, ingen for lille og vores kompetencer spænder vidt – fra traditionel vognmandskørsel, salg og levering af materialer til komplicerede kranopgaver, træfældning og hele entrepriser,” siger de to indehavere af Grønhøj Vognmandsforretning, Klaus Jensen Aa og Søren Nielsen.

Samarbejdspartnere

Virksomheden har et ordsprog, der fortæller, at man har rødder dybt i den midtjyske muld – og kunder i Karup, Viborg og resten af Midtjylland. Men man kører dog også andre steder.

”Vores kranbiler kører mest lokalt, men alligevel kommer vi rundt i hele landet. Vi har mange erhvervskunder, som opererer både nationalt og internationalt, men vi værner også om private kunder i lokalområdet,” siger de to vognmænd.

Virksomheden har et godt netværk af samarbejdspartnere og underleverandører, så alle detaljer i jobbet udføres professionelt.

Syv kranbiler

Man tilbyder kranservice i form af levering og udlægning af materialer, montage, kranhjælp ved byggeri, kran af mandskab og fældning af træer med fældegrab.

”Brug af kran er naturligvis dyrere, end hvis man fx blot får tippet et læs jord af i indkørslen. Men er man med på at få udlagt materialer med kran og grab, så kan det alligevel spare mange timer og mange kræfter. En kran-time koster 20-25 procent mere end en forvogn alene,” fortæller Klaus Jensen Aa og Søren Nielsen.

Virksomheden har ifølge hjemmesiden syv kranbiler. Kranerne er både front- og bagmonterede.
Er man i tvivl om vi har lige præcis de materialer man mangler, kan man altid kontakte virksomheden, så man kan få levering af de materialer, som man har brug for.

Mange slags sand

Man tænker måske ikke over det, men der findes et hav af forskellige slags sand. Ko-sand, hunde-sand, fyld-sand, fald-sand, beton-sand, ridebane-sand, golf-sand, strø-sand og filter-sand.

På pladsen har man også materialer, som private gør-det-selv-folk også kan komme forbi og hente med egen trailer.

”Skal du have kørt den gamle belægning væk, så leverer vi gerne en container og kører det bort for dig. Vi tilbyder også at udskifte den gamle belægning med kran/grab. Vi skræller det øverste lag af — og lægger det nye på. Vi leverer grus i alle størrelser og farver,” siger Klaus Jensen Aa og Søren Nielsen.

Finder de rigtige materialer

I Granhøj Vognmandsforretning finder man ud af, hvad der passer bedst til kundens behov.

”Har du i forvejen grus i din gårdsplads og skal have suppleret, så er vi gerne behjælpelige med at finde det helt rigtige, så det nye grus blander sig fint med det gamle. Vi leverer kampesten, kartoffelsten, DSB-skærver, granit i alle størrelser og farver. Vi leverer flis og knust asfalt,” siger Klaus Jensen Aa og Søren Nielsen.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk