Forleden fik kranvirksomheden BMS tre nye kranbiler leveret af Scania i Ishøj.

BMS blev grundlagt i København i 1953, og i 1955 fik de deres første kran. Det er i dag 67 år siden, og de har fortsat specialviden, når det gælder opgaver, der kræver solidt og driftssikkert materiel.

Virksomheden er fortsat specialiseret i kraner og lifte af enhver størrelse og til enhver opgave.

Grundig instruktion

Leveringen af de tre kran-monterede Scania lastbiler omfattede grundig introduktion af lastbilernes mange finesser af Scania Driver Academy. I udvælgelsen af lastbilerne er der lagt stor vægt på solide løsninger, der sikrer driftssikkerhed.

”Det er godt med en grundig instruktion til alle lastbilens funktionaliteter. Jeg er sådan en, som godt kan lide at læse manualer, men at få en grundig instruktion fra en af Scania Driver Academys instruktører – det giver en ekstra god tryghed,” sagde Michael Meyer, der er chauffør hos BMS.

Men også komfort og de mest optimale rammer for chaufførerne, har stået øverst på ønskelisten – dette kommer blandt andet til udtryk ved nem ind- og udstigning og god plads i førerhuset samt højt til loftet i hytten.

Kranopbygninger fra Palfinger

BMS har valgt komplette kranopbygninger fra Palfinger MCC i Østrig.

Scania Danmark har præget opbygningerne ved at sikkerhed så som adgangsveje er optimale og at diverse funktioner er i orden.

Fakta BMS’ nye lastbiler:

1 – Scania G 500 8×4 XT CG17N førerhus, kran: Palfinger PK 37.002 TEC E – PJ 090 C.
Bilen skal udføre såvel hejseopgaver som udlægning af køreplader.

2 – Scania G 500 8×2/6 CG17N førerhus, kran: Palfinger PK 65.002-SH D – PJ 170 E.
En ”baksebil” til maskinflytningsopgaver.

3 – Scania G 500 10×4/6 CG20N førerhus, kran: Palfinger PK 200.002L-SH G – PJ 300 F.
En lastbilkran til hejseopgaver, rækkevidde 45 meter vandret og 48 meter lodret.

 

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk