Fra 22,5- til 24 tommer hjul lyder måske ikke som en stor nyhed, men i entreprenør-kredse er det en stor fordel at kunne være så fleksibel som mulig.

Nu er bilerne ikke begrænsede til at køre i f.eks. grusgrave, men kan køre til og fra grusgraven på landevejen udenfor i alle europæiske lande med undtagelse af Tyskland.

I Afrika og Sydamerika
XTREM-modellen blev lanceret i Europa i fjor med 22,5 tommer hjul – og udgaven med 24 tommer hjul har været produceret til kunder i Vestafrika og i Andesbjergene i Chile, hvor reglerne ikke var så strenge som i Europa.

Med 24 tommer hjul er Kerax XTREM meget velegnet til de mest udfordrende offroad betingelser med en nyttelast på op til 50 ton.

Klarer flere udfordringer
Samtidig forbedres frihøjden samt til- og frakørselsvinklerne – og de store hjul og fælge kan holde til større udfordringer i terrænet..

Bilen er alene om at være godkendt til at køre med 24 tommer hjul på almindelig vej i Europa – indenfor de lovens grænser. Akselafstandene er på 4.350 mm og 4.500 mm. Dækmonteringen er standard Michelin X Works.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk