Michelin tilbyder nu en helt ny ulykke-skadegaranti på nye dæk i serien Michelin X Works, som bl.a. anvendes ved bygge- og anlægstransporter, hvor risikoen for dækskader er høj. Garantien vil gælde for både originalmonterede dæk (OEM) og nye dæk i forbindelse med udskiftning.
Michelins ulykke-skadegaranti er gratis. Hvis et dæk i serien Michelin X Works bliver beskadiget, giver forhandleren en refusion i form af en kredit. Det er enkelt at registrere sig og aktivere garantien, som sker online via MyAccount, som man kommer til fra hjemmesiden lastvogn.michelin.dk.
Husk robuste dæk
Transporter inden for byggeri og anlæg foregår både på asfaltveje og grusveje – og selv på skarpe sten. Derfor bør transportvirksomheder udstyre deres vogne med dæk, som er robuste og slidstærke – som f.eks. Michelin X Works.
Mange transportvirksomheder har slækket på kravene til dækkenes kvalitet ved denne type kørsel, netop på grund af risikoen for skader. Det kan dog føre til endnu flere dækskader og mere nedetid.
Den nye ulykke-skadegaranti får man ved at foretage en helt enkel registrering, når man køber det nye dæk. Så får man en garanti, som dækker dækskader – indtil der er 50 procent af mønsteret tilbage.
Ulykkeskadegaranti via MyAccount-konto:
• Transportvirksomheden registrerer sig på MyAccount via hjemmesiden http://lastvogn.michelin.dk.
• Transportvirksomheden logger ind på MyAccount og registrerer Michelin X Works dækkene.
• Hvis der indtræffer en skade, gør transportvirksomheden krav på garantien på MyAccount med fire klik og afleverer derefter dækket til forhandleren.
• Transportvirksomheden får en e-mail, som bekræfter, at skaden er omfattet af garantien, samt størrelsen på refusionen.
• Refusionen gives i form af en kredit fra forhandleren.
Særligt ved Michelin X Works:
• Mere effektiv dræning af vand og selvrensning for ler.
• Mindsket risiko for stensamling med progressive V-formede spor i varierende bredde.
• Øget modstandsdygtighed over for skader, ingen skarpe hjørner på mønsterklodserne mindsker rivskader.
• En ekstremt solid opbygning, som består af en karkasse med tætte metaltråde.
• En kompakt midte på slidbanen, som bedre kan modstå slitage.
• Forstærkede dæksider, der giver bedre modstandsdygtighed over for påvirkninger fra siden.