(GENÈVE)

Den første Range Rover i 1972 var 3-dørs – på bilmessen i Genève kom den igen, men nu som kostbar SUV-Coupé Limited Edition.

Inter nyt under solen kunne man tro, men selv om Range Rover nu igen kan fås som 3-dørs off-road’er, så er der sket meget på de 46 år, siden den så dagens lys på fabrikken i Solihull ved Birmingham.

Den nye 3-dørs Range Rover er udviklet som den ultimative luksus SUV coupé på basis af Range Rover SV Coupé.

Fantastisk i terræn

SV Coupé er skabt af Land Rover Design og Special Vehicle Operations (SVO) og er et eksempel på Range Rovers design, håndværk og egenskaber.

Den har et avanceret karrosseri i kombination med den næste generation af luksus i kabinen – med de fantastiske køreegenskaber i alle former for terræn, som forventes af Range Rover.Der produceres kun 999 eksempler, som håndforarbejdes af SVO.

SV Coupés rene linjer suppleres af elegante døre med elektrisk lukning og rammeløst glas. I kombination med panoramataget, som giver ekstra  lys i kabinen.

Altid håndsamlet

Bilen har luftindtag i siden og kølergrill med et særligt design. Det er også den første Range Rover med mulighed for at vælge 23 tommer fælge.

Hver eneste SV Coupé håndsamles i overensstemmelse med kundens personlige specifikationer af de eksperter, der arbejder hos SVO Technical Centre.

SV Coupés kunder kan vælge mellem fire kontrastfarver, som går igen i hele kabinen, eller et udvalg af interiørfarver i én farvenuance. Begge suppleres af et udvalg af tre elegante interiørlister i træ. Den første interiørliste i Range Rover er Nautica, som omhyggeligt blander traditionelt håndværk med ny teknologi, idet både valnødde- og ahorntræ anvendes sammen.

100 forskellige farver

Kunderne kan vælge mellem mere end 100 farver og med forskellige former for finish. Læderfarver for og bag i to nuancer med et skræddersyet quiltet mønster, kontrastsyning, nakkestøtte med brodering, indgravering i dørgreb og indstigningsliste og eksklusivt metalemblem.

SV Coupé er også den hurtigste Range Rover i den store klasse nogensinde med en tophastighed på 270 km/t.

565 hk og 770 Nm

Bilen har en 5,0-liters Supercharged V8-benzinmotor med 565 hk og 770 Nm, hvilket er den mest kraftfulde motor, der nogensinde er placeret i en Range Rover i den store klasse, og dette betyder, at SV Coupé rammer 0-100 km/t på kun fem sekunder.

Affjedringen er fintunet, så den giver en mere førerfokuseret respons end i standardudgaven af Range Rover, og frihøjden er sænket med otte mm, men køreoplevelsen er stadig afslappet og komfortabel.

Desuden mister SV Coupé ingen af Range Rovers legendariske køreegenskaber i alle former for terræn, idet den har en vadedybde på 900 mm – og en maksimal trækkapacitet på 3,5 ton.

Range Rover kendt som Van

Salget af Range Rover SV Coupé begynder sidst på året med priser fra 240.000 Pund i Storbritannien. Regn med cirka fem millioner kroner herhjemme. Der sælges ikke mere end 999 eksemplarer i hele verden.

Da Range Rover blev lanceret og frem til afgiftsomlægningerne i 2007 blev halvdelen af alle Range Rover og andre Land Rover produkter solgt på gule nummerplader. Sådan er det ikke længere, men gulpladesalget er fortsat pænt.

Comments are closed.

Copyright © 2018 Varebilogtransport.dk