Renault Trucks opdaterer nu sine tungeste køretøjer (T-, T High-, C- og K-serier) med øget sikkerhed og komfort – de største forbedringer siden fabrikken fornyede sine lastbiler i 2013.

Udefra ses forbedringerne tydeligt med et nyt og skarpere design – med smallere forlygter og nyt og en mere slank udformning af kølergitteret samt skærmforøgede. Det forbedrer samtidig aerodynamikken.

Bedre komfort

I kabinen har man udstyret bilerne med ny justerbar, tredelt ratstamme, så man bedre kan finde den optimale kørestilling. Dertil kommer nøglefri start. Vi kan også nævne nye og mere ergonomisk udformede sæder.

Aflæggepladsen er også forbedret med et handskerum udformet som skuffe med plads til A4 dokumenter – og så er der tilføjet holdere til smartphones og tablets – samt to USB stik (den nye C-udgave).

Bedre madrasser i køjerne

Renault Trucks har tilføjet en tablet- og smartphone holder, der er placeret inden for chaufførens rækkevidde, hvilket giver adgang til flere enheder samtidig og oplader dem via to USB-C-stik.

Der er også kommet to nye aflæggepladser på samlet syv liter samt to kølerum. Der er også kommet tykkere madrasser i køjerne.

LED lygter standard

I takt med tiden har lastbilerne fået LED lygter som standard – og vi kan nævne en ny mekanisk sikkerhedslås, kameraer og sensorer – og bedre udsyn til siderne gennem nye design af dørene.

Renault Trucks har også tænkt på forbedring af brændstofforbruget – bl.a. gennem
en ny version af fartpilotsystemet Optivision med to valgbare køre-modeller.

Mere økonomiske

‘Eco on’ er standard og optimerer brændstofforbruget ved at justere acceleration, gearskift, fartpilot og bremsning, hvor “Eco off” giver chauffører mulighed for at ændre køre-indstilling.

En ny “Pulse and Glide” funktion forbedrer brændstofforbruget yderligere ved at opretholde køretøjets hastighed omkring fartpilotens indstillingspunkt (+/- 2 km/t). Nye dæk med forbedret rullemodstand er også blandt nyhederne.

Forbedret uptime

Renault Trucks har samtidig udviklet ny teknologi til regelmæssig opdatering af lastbilernes software på det tidspunkt, der passer kunden bedst – uden at køre lastbilen på værksted.

Denne nye teknologi er en del af vedligeholdelsestilbuddet “Excellence Predict”, som gør det muligt for værkstedet at reagere inden der opstår en funktionsfejl – og dermed garantere fortsat uptime.

Afhængig af kørsel og kilometertal kan olieskiftintervaller for lastbiler, udstyret med 13-liters Euro VI-motorer, udvides til 150.000 km eller 18 måneder, hvilket betyder bedre økonomi gennem lavere vedligeholdelses-omkostninger og optimerede vedligeholdelsesplaner med færre servicestop.

Rent praktisk tilbyder “Excellence Predict”:
– En on-line vedligeholdelsesplan, der er tilpasset køretøjets brug.
– Overvågning af de vigtigste slidkomponenter såsom batteri, kobling og bremseklodser.
– Innovativ teknologi til forebyggelse af nedbrud i realtid, for 80 pct. af de komponenter, der kan føre til nedbrud.
– Samarbejde mellem Renault Trucks (værkstedet) og netværket muliggør proaktiv styring af køretøjets vedligeholdelse.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk