I 2019 udgaven af Renault Trucks distributions-lastbilerne D og D Wide er der syv procent lavere brændstofforbrug.

De nye Euro 6 trin D bestemmelser træder i kraft i september 2019, men DTI 5-, DTI 8- og DTI 11-motorerne fra Renault Trucks overholder allerede de nye emissionsregler. D- og D Wide-motorerne er blevet opdateret og omfatter bl.a. en ny generation af partikelfiltre.

De nye versioner har forbedret aerodynamik og chaufførkomfort. Kombinationen af det nye udstyr og forbedringerne af motorerne, giver brændstofbesparelser på op til syv procent sammenlignet med forrige generation.

Ny software

DTI 5- og DTI 8-motorerne er blevet monteret med ny motorsoftware. Udvalget af tilbehør er også blevet videreudviklet, hvilket blandt andet betyder, at Renault Trucks D og D Wide har et nyt oliekølesystem og en low-flow vandpumpe.

Det arbejde, der for nylig er udført af Renault Trucks på Urban Lab 2 forsknings-lastbilen, har vist, at optimering af aerodynamikken er et af de vigtigste aktiviteter til reduktion af både brændstofforbrug og CO2-emissioner – især ved kørsel i bymæssige miljøer omkring storbyer.

For at forbedre luftstrømmen og derved reducere brændstofforbruget markant, er aerodynamikken for Renault Trucks D og D Wide blevet optimeret.

Mange assistent-systemer

I 2019-versionen er de blevet udstyret med nye side-spoilere samt en ny, justerbar spoiler på taget, som kan tilpasses alle typer opbygninger, takket være 12 indstillingsmuligheder.

Renault Trucks D og D Wide er udstyret med nye chauffør assistentsystemer, der giver øget sikkerhed og kørselskomfort.

Den adaptive fartpilot (ACC) opretholder automatisk en minimumsafstand til det forankørende køretøj, når der køres i tung trafik, hvilket også letter chaufførens kørsel.

Også til biodiesel og naturgas

Den justerbare fartbegrænser (ASL) er også en indbygget funktion. Betjeningselementer til begge systemer er anbragt, så de er let tilgængelige for chaufføren.

D og D Wide 2019 modeller kan bestilles nu. De er iøvrigt biodiesel-kompatible (op til 100 procent) og fås desuden også i en CNG naturgas-version.

Comments are closed.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk