Hos Bott Danmark lægger man ikke skjul på, at deres produkter ligger i den dyrere end af skalaen over varebilsindretninger – men god kvalitet koster, som adm. direktør Jesper Christoffersen siger.

Han peger på, at den særlige letvægtsudformning med plast, aluminium og letmetal i Bott’s indretninger betyder alverden, når man se på brændstoføkonomi. Det har flere af Bott’s kunder meldt tilbage om.

”Hellere betale måske 5.000 kroner mere for en indretning, når firmaets CO2 regnskab og driftsøkonomien forbedres,” siger Jesper Christoffersen.

Mere nyttelast

Bott har udviklet udstyr til hver enkelt gruppe af håndværkere – f.eks. en VVS bil, som i reglen er ret tung. Men de lettere materialer betyder, at der kan være mere i bilen – så man ikke skal køre to gange.

”Har man 400 biler i sin flåde, har man mulighed for ekstra indtjene på op til ekstra 22 mio. kroner over tre år – når man kan nøjes med en 100 kg indretning i stedet for en på 200 kg. Dertil kommer udnyttelsen af rummet. Vi kan tillade 42 cm reoler i bredden, hvor branchen generelt holde sig på 35 cm – og så kan der jo ikke være så meget i bilen,” siger Jesper Christoffersen.

Han peger også på, at Bott-indretninger ifølge testorganisationen TÜV i Tyskland klarer sig bedst i en crashtest – igen handler det om vægt og montering.

Med i bilens finansiering

En Bott indretning kan i øvrigt finansieres ind over leasingydelsen til varebilen. Så selv om en indretning er lidt dyrere på kontantbasis, er den ekstra månedlige ydelse ikke særlig stor.
Jesper Christoffersen er netop nu i fuld gang med at udvikle en app (lidt ligesom just eat organisationen) til unge håndværkere så som mekanikere, der gerne vil være selvstændige – men ikke har råd til at få de rigtige værkstedslokaliteter med den rigtige indretning.
”Det er jo billigere at anskaffe sig en varebil med den rigtige indretning – og så kan de i stedet for være mobile værksteder til ikke alt for krævende reparationer. Det er jo ikke en ny opfindelse, men den har ikke været praktiseret herhjemme som bilværksted – men det er set i Frankrig,” siger Jesper Christoffersen.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk