Centralværkstedet i Aarhus glemmer vognmand Bjarne Bloch nok ikke lige med det samme – for det var her ham og hans virksomhed, Thisted Kloakservice, i går fik stor hæder, da han fik prisen som ”Årets Transportvirksomhed 2017.”
Hæderen fik Thisted-vognmanden i forbindelse med generalforsamlingen i DTL, Dansk Transport og Logistik. I år er det 14. år, at kåringen finder sted.
Det var komiker og journalist Sebastian Dorset, der styrede slagets gang, og han førte de tre finalister og tilskuerne gennem den intense finale.
Brædstrup og Hedehusene
De to øvrige virksomheder i finalen var Vognmand Anders Larsen, Hedehusene, og Brædstrup Vognmandsforretning.
Temaet i konkurrencen i år var de selvkørende vognmænd, der har gjort en særlig indsats indenfor kommunikation, sociale medier eller it-teknologi, og hvor det har bidraget til synlighed og en klar profil.
Turen til sejren er gået via afsløringen af de tre finalister på transportmessen i Herning d. 25. marts, en online-afstemning som lukkede fredag aften, og endeligt en sms-afstemning det sidste døgns tid, inden kåringen af vinderen.
Digital kommunikation
For Thisted Kloakservice er profilering, synlighed og genkendelse en integreret del af måden at tænke forretning. Den grønne farve i firmalogoet, som går igen på lastbilerne og i de ansattes arbejdstøj, er også fremtrædende på virksomhedens hjemmeside og Facebook-side.
Der satses stadig mere på digital kommunikation, og ambitionen er at frigøre endnu flere midler fra traditionel annoncering til at skabe digital synlighed.
På Facebook arbejder Thisted Kloakservice med billeder, der giver indblik i nogle af de mere særlige opgaver, som man møder, med henblik på at kommunikere med nuværende og potentielle kunder.
En fjerdedel kunder digitalt
At arbejdes hjælper ses i, at der via Facebook kommer kundehenvendelser fra hele Jylland. Det anslås, at 20-25 procent af kunderne kommer via firmaets digitale kommunikation. Senest er Falck Danmark landet som kunde med en specialordre.
Årets Transportvirksomhed afvikles af DTL-Danske Vognmænd i samarbejde med Bridgestone, Circle K, Codan, MTDK, SOS Dansk Autohjælp, VBG og Volvo Trucks.
Markedsføringsfilm
Udover æren, vinderstatuetten og retten til at smykke bilflåden med titlen som Årets Transportvirksomhed 2017 får vinderen tilbudt indspilning af en markedsføringsfilm i samarbejde med et anerkendt, professionelt bureau. Derudover giver Volvo Trucks vinderen et ophold i Göteborg med besøg på Volvos fabrik.
De to andre finalister fik hver et gavekort på 5.000 kr. til et arrangement, en begivenhed, en oplevelse eller en ting, der kommer alle i virksomhederne til gode.