Siden 1907 har UPS været kendt for deres pakkedistribution – først i USA og siden i hele verden. I øvrigt har de været her i landet siden 1988.

Men i dag er pakkedistribution og kurértransport kun en del af jobbet for UPS, som gerne vil ses som en slags partnere for kunderne, som de coacher med bedre IT-løsninger og hjælper dem med at blive globale ved at gro sammen med dem.

”Vi ved alt om international handel – vi håndterer 18 millioner pakker om dagen -og vi har 400.000 medarbejdere placeret overalt på verdenskortet. Vi kan hjælpe danske virksomheder med at komme videre, og vi ser et stort potentiale i mange danske virksomheder, hvor vi i dag koncentrerer os meget om kunder indenfor industriel produktion, detailhandel og højteknologi samt medicinalvarer,” siger Boris Dobberstein, der er adm. direktør for UPS i de nordiske lande – med base i Sverige.

UPS går i dybden med logistik
Derfor har UPS netop lanceret en ny kampagne under titlen United Problem Solvers, hvor man går i dybden med omkostninger ved logistik, som der i realiteten aldrig tales om – for det forventer alle går automatisk.

”Vi kikker bl.a. på, hvordan man kan være hurtig, have fordele og stadig sikre den bedste supply chain-løsning. Vi gør kunden mere konkurrencedygtig via vores Cost Center,” siger Boris Dobberstein.

Han understreger, at det gælder om at åbne øjnene som erhvervsvirksomhed og komme udover grænserne – og eventuelt skyde nødvendig teknologi og hjælp ind i processen.

Dyrt uden UPS
”Vi tager over, når det gælder al logistik. Det skal man ikke bekymre sig om. Vi har beregnet, at det koster 3 dollars, hver gang en kunde ringer og spørger efter en forsendelse. Så får man ikke solgt nobget imens – og så vækster man ikke. Vi bruger jo ”Track and Trace”, så kunden kan jo altid få sit svar om, hvor en forsendelse er, siger Boris Dobberstein.

Han peger i øvrigt på, at den største vækst i en enkel division i UPS er forsendelser, der sendes tilbage. Det hænger sammen med internethandelen, som jo fortsætter med at stige.
”Faktisk er vi kommet så langt, at internetkunder vælger den leverandør, som har de bedste betingelser for returnering af varer. Det drejer sig om 60 pct. af kunderne – og faktisk returneres 30 pct. af alle forsendelser,” siger Boris Dobberstein.

Kunderne vil have svar
I dag mener han, at det ikke er de 99,9 procent af leveringerne, hvor forsendelserne kommer til tiden, der bekymrer modtagerne – det er de sidste 0,1 pct., der er forsinkede, der bekymrer kunderne.

”De vil vide, hvorfor, det er gået galt – og det er os, der ringer kunderne op og fortæller, hvad vi gør for at afhjælpe skaden. Det er ikke afskibers opgave – og afskiber skal ikke bekymre sig. Vi sørger for, så vidt muligt at ringe kunderne op i god tid og fortæller om sagen,” siger Boris Dobberstein.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk