Danske Blue Water Shipping vil styrke deres engagement  i Norden og overtager som led i planerne pr. 1. september finske Wikeström & Krogius, der med 163 års historie er en af Finlands ældste og samtidig største privatejede transportvirksomheder.

– Blue Water har taget en strategisk beslutning om at udvikle vores virksomhed i Finland, Norge og Sverige, efter dansk forbillede, udtaler Carsten Eskildsen, direktør i General Cargo divisionen i Blue Water Shipping, til det svenske tidsskrift TransportIDag/LogistikIDag.

Det indebærer at Esbjerg-virksomheder skal åbne flere kontorer i Norden.

Arbejder med samme værdier
”Gennem opkøb af Wikeström & Krogius får vi en god position på det finske marked samtidig med, at vi styrker vores totale virksomhed og organisation i Norden, siger Carsten Eskildsen.

Hos Blue Water anser man opkøber af den finske virksomhed som perfekt, fordi man arbejder ud fra de samme værdier – bl.a. at være i tæt dialog med kunderne og tilbyde optimale transportløsninger af høj kvalitet og med personlig service.

Wikeström & Krogius er i dag specialiseret på sø, fly og vejtransport samt arbejder med projekt-transporter og komplette transportløsninger. Der er 38 ansatte og omsætningen i fjor var omregnet 173 mio. danske kr.

Fortsætter som ansvarlig
Henrik Mahlberg, adm. direktør i Wikeström & Krogius og desuden én af de snart tre tidligere ejere, fortsætter som ansvarlig for Blue Waters samlede aktiviteter i Finland, som endvidere omfatter Blue Waters nuværende kontor i Helsinki med otte medarbejdere.

” Jag er overbevist om, at  Wikeström & Krogius har fået de helt rigtige ejere i Blue Water. Jag ser frem til at blive en del af Blue Water og har samtidig store forventninger til den fremtidige udvikling, siger han til TransportIDag/LogistikIDag.

Blue Water har på verdensplan mere end 1. 100 ansatte og har 60 kontorerani 27 lande.
Økonomisk går det godt i Blue Water med super resultater for tredje år i træk. I fjor blev det til en omsætning på 4,1 mia.  kroner og et overskud på 85 mio. kroner.

Leave A Reply