Af Finn Bruun

Malmö er ikke alene om at tage imod nye biler, der skal losses i CMP, selv om langt de fleste køres i land på den svenske side, hvor der er flere anløb om ugen.

København tager imod et anløb af car carriers når der er behov for det, og rederiet KESS anløber den danske terminal en gang om måneden i gennemsnit.

Det er bl.a. den danske importør af Suzuki, der foretrækker at få sine biler leveret i Frihavnen København.

Til København via Bremerhaven
Forleden anløb årets fjerde bilskib København. Det var ”EMS Highway” fra KESS der skulle losse 270 Suzuki biler.

Rederiet KESS er ejet af japanske ”K” Line, og fokuserer på rederiets europæiske short sea services.

Lasten af nye biler til CMP kommer typisk via Bremerhaven, hvor de bliver omladet fra oceangående car carriers til de mindre skibe, der varetager den videre distribution.

CMP’s bilterminaler i Malmö og København har totalt en kapacitet på op til 40.000 biler.

Leave A Reply