Maxus-importøren RSA Danmark introducerer nu eTerron 9 i Danmark – en fuldelektrisk pickup med 3,5 tons anhængervægt – og på hvide plader med plads til arbejdssjakket eller hele familien.

Bilen afløser modeller T90, som har været på det danske marked i en række år – dog uden den største salgssucces.

eTerron 9, der havde europæisk premiere på IAA messen i Hannover i fjor – har firehjulstræk og en trailervægt på 3,5 tons.

430 km WLTP rækkevidde

Den måler 5,5 meter i længden, har en nyttelast på op til 620 kg og et 102 kWh batteri, der giver op til 430 km rækkevidde (WLTP kombineret).

Hurtigopladning op til 115 kW gør det muligt at lade fra 20 til 80 pct. på 42 minutter.

“Dette er den eneste elbil, der matcher en traditionel pickup og en elektrisk bil på alle parametre. eTerron 9 bliver vores nye flagskib i Danmark,” udtaler Allan Hagelskjær, salgschef for Maxus Danmark.

5,8 sekunder til 100 km/t

eTerron 9 er udstyret med to elmotorer – 125 kW foran og 200 kW bagpå – hvilket giver en acceleration fra 0-100 km/t på overbevisende 5,8 sekunder.

Det integrerede All-Terrain System (ATS) tilbyder seks køretilstande, inkl. “Off-Road” og “ECO”, samt mulighed for personlig tilpasning.

Batteriet er bygget med en såkaldt Tetris-struktur i en ni-cellet ramme. Dertil kommer det optimerede temperaturstyringssystem til batteriet.

Mobil powerbank

eTerron 9 fungerer også som en mobil powerbank med V2L-teknologi og flere strømudtag i såvel bilens 236 liter bagagerum fortil (frunk) og i ladet.

Med Easy Load-funktionen kan ladet sænkes med 60 mm for nemmere adgang.

I kabinen er der dobbeltskærm, elektrisk justerbart førersæde og mulighed for at omdanne forsæderne til et 170 cm langt soveområde.

Fem EuroNCAP stjerner

eTerron 9 har opnået fem stjerner i Euro NCAP og er bygget på en hybridkonstruktion af stål og aluminium.

Luftaffjedringen tilpasser sig automatisk kørselsforholdene og bidrager til både komfort og rækkevidde.

Udsynet har Maxus Great Surround Terrain Lighting System: ultra-fjernlys, der lyser mere end 400 m fremad.

Adaptiv fartpilot

eTerron er som standard som nævnt udstyret med luftaffjedring på både for- og bagaksel, 3-faset AC-lader, 115 kW DC-lader, adaptiv fartpilot, dobbelt klimaanlæg, fem sæder, bakkamera – samt anhængertrækket til 3,5 ton.

I Premium-modellen får man også panorama-glastag, massage i førersædet samt ventilerede sæder.

En halv million på gule plader

Maxus yder på bilen en generel garanti på 5 år eller 100.000 km, og på batteriet 8 år og 200.000 km.
Maxus eTerron 9 koster på hvide plader fra 600.000 kroner.

Vælger man at få bilen på gule plader, sparer man som elbil alene momsen – hvorved prisen bliver cirka en halv million kroner.

Om SAIC Maxus:
SAIC Maxus er en del af SAIC Motor – Kinas største børsnoterede bilproducent og verdens syvendestørste bilproducent.

Maxus har specialiseret sig i produktion af lette erhvervskøretøjer som varevogne, pick-up’er og SUV’er. Maxus har været på det nordiske marked siden 2018.

Om RSA:
RSA Danmark – med hovedsæde i Tranbjerg syd for Aarhus – er importør af JAC, Maxus og KGM i Danmark, i Grønland og på Færøerne.

RSA Danmark er en del af RSA, som er en nordeuropæisk bilimportør af personbiler og varevogne med hovedkontor i Norge.

RSA er en privatejet virksomhed med en historie, der går tilbage til 1936, og er importør for i alt seks bilmærker til de nordeuropæiske lande med afdelinger i Danmark, Sverige, Finland, Tyskland, Polen og Norge.

 

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk