Nu kommer den længe ventede crossover bilmodel fra  aristokratiske Jaguar. F-PACE lanceres midt i september på årets største biludstilling, IAA i Frankfurt, der slår dørene op for publikum den 17. september.

Dens form kombineret med det danske afgiftssystem vil gøre det muligt at bygge den om til gulpladebil. På billederne ser det ud til, at den sagtens kan opfylde målene i varerummet på 1,20 x 0,60 meter.

Den danske importør har også Land-Rover og Range-Rover – og alle udgaver af disse biler sælges med en stor andel som Van’s.

Dynamiske køreegenskaber
Den nye F-PACE crossover er udstyret med sportsvognsinspirerede undervognssystemer, testet på de samme udfordrende veje som alle andre Jaguar-modeller og giver dynamiske køreegenskaber uden sidestykke, lover importøren.

Bilen er en performance-crossover udviklet til den, der elsker at køre bil – og den belønner føreren og passagererne med en blanding af smidighed og komfort, der langt overstiger alt andet i klassen, hedder det fra den britiske producent.

Uanset om man kører på snoede bjergpas, landeveje eller med høj fart på motorvejen, skulle den nye F-PACE levere respons og præcision med enestående raffinement og ro.

Jaguars typiske DNA
Der er ingen kompromiser eller undtagelser, hedder det videre: Den nye F-PACE skulle være en ægte Jaguar med bilmærkets  dynamiske DNA.

”Vores ingeniører har testet dynamikken og køreegenskaberne til det yderste i alle slags omgivelser og under alle forhold. Resultatet er, at den nye F-PACE, der er lige så medrivende og sjov at køre, som den er komfortabel og støjsvag. Så snart du stiger ind i bilen, kan du mærke, at det er et godt sted at være,” siger Mike Cross, Chief Engineer of Vehicle Integrity hos Jaguar

Aluminiumsstruktur
Den nye F-PACE er baseret på Jaguars lette aluminiumsarkitektur. Den er udviklet med fokus på præcise og kontrollerede køreegenskaber – uden at gå på kompromis med komforten. Det er det, der får en Jaguar til at skille sig ud fra mængden.

De avancerede Double wishbone ophæng foran og Integral Link ophæng bag udnytter den stive karrosseristruktur og skaber det  bedste udgangspunkt: Perfekt optimeret, gør denne undervogn den nye F-PACE utroligt dynamisk, men sørger også for, at stød, niveauforskelle og hældninger på selv krævende veje håndteres med lethed.

Den elektriske servostyring sikrer samtidig, at Jaguar stadig er førende inden for styretøj. Alt mellem rattet og dækkenes kontaktflader er optimeret for at sikre, at den nye F-PACE hurtigt reagerer på alle udfordringer – og dermed giver den ultimative føling med bilen.

Erfaringer fra F-TYPE
”Takket være alle vores erfaringer fra F-TYPE giver systemet nu endnu bedre feedback. I kombination med Torque Vectoring-teknologien, der oprindeligt blev udviklet til F-TYPE, og Torque On-Demand all-wheel drive systemet leverer den nye F-PACE fornem smidighed i alt slags vejr og på alle underlag,” siger Mike Cross.

For at gøre udviklings- og testfasen yderligere effektiv sendes ingeniørernes og teknikernes subjektive vurdering tilbage til udviklingsafdelingen og dens mange computere og avancerede udstyr. Denne proces optimerer modellerne og giver dermed endnu bedre simulationsresultater. En konstant cyklus af løbende forbedringer sikrer, at prototyperne hele tiden bliver bedre og bedre.

Faktaboks Jaguar F-Pace crossover:
F-PACE vil formentlig kunne ombygges til Van.
F-PACE får teknologier fra F-TYPE.
F-PACE kommer på markedet i 2016.
F-PACE har Torque Vectoring, der giver optimeret smidighed
F-PACE har elektrisk servostyring, der giver direkte respons og føling med bilen.
F-PACE har Double wishbone og Integral Link ophæng
F-PACE får verdenspremiere på Frankfurt Motor Show i september
F-PACE er den seneste Jaguar, der er fremstillet med en stor andel af aluminium.
F-PACE vil blive bygget i Solihull i Storbritannien.
F-PACE var som prototype servicebil for Team SKY i årets Tour de France.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk