Notice: Function add_theme_support( 'html5' ) was called incorrectly. Du skal sende en række af typer. Se venligst Fejlfinding i WordPress for mere information. (denne meddelelse blev tilføjet i version 3.6.1). in /var/www/www.varebilogtransport.dk/www/wp-includes/functions.php on line 5831
Fastholder dieselmotoren

Én af de mest populære biler gennem årene herhjemme har været Opel Astra – med 33.000 enheder på vejene i dag – og før den Opel Kadett, som fortsat ses. Begge bilmodeller både på hvide og gule nummerplader.

Den tyske mellemklassebil kommer i begyndelsen af næste år i en helt ny udgave, som for første gang kan fås som plug-in-hybrid model med 1,6-liters benzinmotor plus elmotor – i 2023 endda i en ren eludgave med 60 km rækkevidde på ren el.

Men Opel har ikke glemt sine rødder – for Opel har altid produceret arbejdsheste. Det vil sige med 1,5 liters dieselmotor på 130 hk og masser af drejningsmoment på 300 Nm.

Stellantis-gruppen

Opel er i dag en del af Stellantis gruppen, som også omfatter Peugeot, Citroën – og Fiat. Så man genbruger langt hen ad vejen den samme teknologi.

Det gælder bl.a. EMP2 platformen og flere motorer og gearkasser – samt nye assistentsystemer.

Men Astra vil som andre Opel biler få sit eget DNA i form af det særlige Vizor design med LED lygter – og sine helt særlige AGR sikkerhedssæder.

Sports Tourer Van

Bilen er designet og produceres i Tyskland. Først kommer den som 5-dørs udgave – og senere som ”Sports Tourer” stationcar – som er den mest praktiske som Van.

Nyt er Opels digitale cockpit Pure Panel, der består af to intrigerede 10 tommer skærme Kontakter til klimaanlæg er holdt fysiske, men der ud over er alt andet digitalt.

Når det gælder automatiske køreassistent-systemer kan vi nævne krydsende trafik alarm (bag), BLIS blindvinkel-assistent, aktiv vognbane-assistent samt adaptiv fartpilot, Head-up display samt Intelli-Vision, der via radar og kamera hjælper til med at parkere.