Det er en særdeles bredt favnende ekspert, som fra årsskiftet satte sig til rette i stolen som konsulent hos DTL Øst i Roskilde.

Der findes nok ikke mange, der ved mere om farligt gods og ADR regler end ham – og da han efter 15 år valgte at nedlægge sin egen konsulentforretning, Gjerløv Consulting, fulgte nogle af kunderne da også med over i DTL-regi – hvor de fortsat får gode råd på området.

Farligt gods erfaring siden 1985
Jens Gjerløv har som ung politimand kørt motorcykel i Københavns Politi – og i Færdselsafdelingen begyndte hans interesse for arbejdet med farligt gods, som har faktisk har haft med at gøre siden 1985.

Efter tiden i politiet – og før han etablerede sin egen forretning – arbejdede han dog i en årrække som kvalitets- og sikkerhedsmedarbejder hos vognmandsforretningen Johannes Rasmusen i Svebølle. Så han kender rigtig meget til vognmandserhvervet.

Øser af sin ekspertise
Hver dag taler han nu med medlemmer, der har brug for hans ekspertise – både inden for ADR reglerne om transport af farligt gods på landevej, og generelle råd og vejledning til medlemmer om bl.a. sikkerhedsrådgivning, tachograf-bestemmelser og overenskomster.

”Vi har jo mange dygtige medarbejdere i DTL, der alle har deres specialer, så vi som regel kan hjælpe vores medlemmer. Så det sker også tit, at jeg henviser til vores jurister og økonomer – måske om problemer med ansættelser og afskedigelser eller økonomi og leasingregler. Er jeg selv i tvivl om at finde den rette til at hjælpe, kender vores sekretariat i København i regel svaret,” siger Jens Gjerløv.

Ordnede forhold for varebiler
Med til jobbet hos DTL følger også sekretariatsfunktionen for SKV, Specialforretningen for Kurér- og varebilstransportører. Her har han taget over fra forgængeren Jesper Ilsøe, der har søgt andre græsgange.

Varebiler kender han også til fra sin tid i politiet. Men her er der ikke så mange regler om godstransport som for transporter med lastbiler – men det kommer der forhåbentlig snart, så der kan komme ordnede forhold for transporter, også under 3,5 tons.

Sammen især med bestyrelsen for SKV og underdirektør Ove Holm i DTL har han været med til at etablere en ønskeseddel over det, man gerne ser etableret ikke mindst lovgivningsmæssigt – også kaldet ”Politiske mærkesager.”

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk