Kinesiske Maxus sender nu en ny udgave af deres populære elvarebil e-Deliver 3 på markedet.

Samtidig præsenteres en chassisudgave – med mulighed for specialopbygning til boks- eller ladbil.

Den nuværende e-Deliver 3 har allerede gennemgået et facelift for et år siden, hvor samlekvaliteten blev forbedret – den nyeste udgave skulle være endnu bedre og med et højere udstyrsniveau ifølge importøren RSA Danmark.

Nu med klimaanlæg

Den nye udgave leveres med 50,2 kWt batteripakke, og kommer nu med automatisk klimaanlæg, som mange har efterspurgt.

Desuden leveres den nu også med Apple Carplay – og med aluminiumsfælge som standard.
El-varebilen er tilgængelig i to længder – 4,8- og 6,3 kubikmeter.

Chassis-udgaven tilbydes i samme længde som 6,3 kubikmeter-udgaven – det vil sige 5,1 meter.

Samarbejde med opbyggere

Hos den danske importør er man glade for at kunne tilbyde mere end én variant af elektriske specialbiler i sortimentet.

”Dette er et segment der er svært for andre udbydere, og vi mener, at vi opfylder et længe ventet behov ved også at tilbyde e-Deliver 3 i chassis-udgave. Vi har et godt samarbejde med flere lokale ombyggere, som tilbyder skræddersyede løsninger efter kundernes behov,” landechef Steffen Vilstrup.

Ny MPV-Van kører langt

Maxus kan tilbyde elektriske specialbiler i et marked hvor de er meget eftertragtet. I sommeren sidste år blev den store el-varebil e-Deliver 9 tilgængelig i chassis-udgave.

Med lanceringen af den nye e-Deliver 3 kan Maxus nu levere elektriske varebiler fra 2,2- til 19 kubikmeter varerum med sine modeller – fra den ombyggede MPV-udgave Euniq5 som varebil samt e-Deliver 3 og e-Deliver 9 i forskellige udgaver.

En helt ny MPV med betegnelsen Euniq6 er netop præsenteret herhjemme med større rækkevidde end Euniq 5 – og den ventes også at kunne tilbydes som Van.