En opdateret Jeep Wrangler indgår ikke i den danske importør, K.W. Bruuns, program for i år.

Det er den derimod i det norske program – ifølge det norske site Bil24.no. er bilen på vej til vores nordiske broderland.

Norges geografi er da også som skabt til bilen.

Avanger på vej

Det er herhjemme Car of the Year 2023, Avenger, der satses på – men der har været for få produktionspladser på Stellantis fabrikken i Polen i 2023, men 2024 ser ud til at blive løsningernes år.

Så de mange, der allerede har bestilt bilen, kan forvente at få den leveret inden længe.

I Danmark har man valgt at vente på fuldt elektriske biler udgaver, som først er klar i slutningen af året samt i 2025: henholdsvis Recon og Wagoneer S.

Lavere støjniveau

Den store Wrangler er ret populær i Norge, selv om prisen ligger omkring en million kroner.

Og den nye opdaterede udgave kan man købe med god samvittighed – for den har bevaret sin elektrificerede 4e-teknologi. Bedst er måske, at fabrikken har sørget for at sænke støjniveauet.

Interiøret har bl.a. fået ny infotainmentsystem med en større 12,3 tommer skærm, trådløs forbindelse af både CarPlay og Android Auto og 12-vejs elektriske lædersæder som standard.

Elementer fra 1941

Til Bil24.no udtaler Lise Prydz Aarstrand, Brand Manager for Jeep hos importøren Bertel O. Steen:

“For Jeep er den ikoniske Wrangler langt den vigtigste brobygger mellem fortid, nutid og fremtid. Den tager elementer, der har været med os siden mærkets begyndelse i 1941 – og blander dem med moderne design og teknologi.”

Den nye Jeep Wrangler har stadig aftagelige døre og tag som standard samt ”Sky One-Touch,” en elektrisk lærredstag.

Sahara og Rubicon

Der tilbydes to udgaver, som også var herhjemme tidligere, nemlig Sahara og Rubicon – og alt udstyr er standard.

Her kan nævnes 20 tommer alufælge til Sahara – og der er nye elektrisk justerbare forsæder, designet til både off-road og off-road brug. De kan sågar tåle mudder og vand.

Teknik fra off road lastbiler

Jeep har siden 1941 været én af de bedste terrængåen køretøjer i verden – og på det punkt er bilen også forbedret.

Fabrikken har bl.a. udstyret Rubicon udgaven med en avanceret flydende Dana-bagaksel. En løsning, som normalt kun ses i terrængående lastbiler.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk