Fem udstyrs-versioner foruden standardudgaver – på en pick-up. Det er ikke i Danmark, men i Storbritannien, at Mitsubishi har forstået at markedsføre L200 pick-up modellen, så markedsandelen er 20 pct.
Men – der betales ikke så mange penge for biler i Storbritannien – heller ikke gulpladebiler. For de har ikke vores afgifter at slås med – og pick-up modeller er begunstiget skatteteknisk, ligesom det er tilfældet i Sverige.
I Danmark koster en Intense specialmodel knap 245.000 kr. inklusive sportstrim, alufælge, klimaanlæg og esc-stabilitets-system. I England koster den nye Challenger udgave 178.000 kr. – men her er der også læderrat, regnsensor og ekstra langt lad. Billigste Challenger koster 165.000 kroner.
Endnu en udstyrsmodel
Challenger er en udvidelse af modellerne – som også byder på udstyrsvarianterne Barbarian, Trojan, Warrior og Wilkenshaw. Disse biler har dog endnu mere udstyr – og kan fås med automatgear.
Challanger skal også salget af L200 endnu mere i Storbritannien – for prisen er cirka 30.000 kroner under næstbilligste Trojan Dobbelt Cab. Begge har Super Select 4WD system – men i Challenger er der syv farver at vælge imellem mod tre i Trojan.
Motor på 175 hk
175 hk er standard i Challenger – ligesom fartpilot, Bluetooth, tonede ruder – og mulighed for lædersæder. Trailervægten er tre tons, som dog ikke er enestående. Og så er der – ligesom herhjemme – fem års fabriksgaranti på bilen. Det matcher de andre pick-up udgaver på markedet ikke i dag.
Måske det var noget for den danske importør at tilbyde flere udgaver. Ideerne kan jo hentes i Storbritannien.
L200 kom på markedet i 1987 og der er i Storbritannien solgt 130.000 udgaver siden da.
Mitsubishi er også kendt for fornemme præstationer i rallies gennem mange år – bl.a. i Dakar Rally.