(BIRMINGHAM)

Entreprenører og håndværkere er de største kundegrupper til arbejdshesten Mitsubishi L200 – men nu er det blevet ”inn” at bygge ”Hot Wheel” udgaver af dem.

For de fleste drenge bliver aldrig voksne, når det gælder biler – og de fleste drenge drømmer om biler, de aldrig kan komme i nærheden af.

Men løsningen er en pick-up, som i en hidsig farve med et par fede fælge og ekstralygter kan komme til at ligne noget vildt, og som sikrer samme opmærksomhed i gadebilledet som en smart sportsvogn. Og prisen er lav – især hvis udgangspunktet, hvis man vælger en brugt pick-up.

God PR for kampagnemodel

Det behøver man jo ikke, hvis man er Mitsubishi Motors, der bygger L200. Og hvis man samtidig skal i gang med en lidt rå SVP-kampagnemodel i electic blue eller desert black edition, kan man jo også låne en af bilerne til uforudsigelige TopGear, der så er ved at bygge et uhyre af en bil, der minder om de selv-optrækkende Hot-Wheel legetøjsbiler. Det er jo god PR.

BBC TV-stationen har så givet den tilnavnet Projekt S.W.A.R.M., som Nintendo 64 entusiaster vil nikke genkendende til.

Vi mødte den i Birmingham

Voty.dk mødte TopGear udgaven på transportmessen i Birmingham, hvor den havde premiere – og var trækplaster på Mitsubishi UK’s stand – placeret i et ægte urskovsmiljø, som er hard core 4×4 biler som L200 værdigt.

Mitsubishi lånte TopGear bilen – mod at man ikke ændrede på bilen 180 hk dieselmotor på 2,4 liter og bilens Super Select 4×4 drivline.

Men de 17 tommer sorte alufælge fra fabrikkens særlige SVP model blev dog hurtigt udskiftet med voldsomme 33-34 tommer fælge (som man håber kan blive endnu større).

Kraftigt modificeret

Bilen har fået kraftigere affjedring, rallysæder, drone-landingsplads i form af en bred vinge, spil i fronten, bundplade, udvendig styrtbøjle og ekstralygter.

Tillige købte de en amerikansk MotoPed off road MC, der kan være på ladet sammen med lidt ekstra dæk til ekspeditionen, som TopGear forestiller sig skal foregå i Africa. Derfor gav man bilen tilnavnet desert warrior – ørken-krigeren.

Den ”almindelige” kampagne-model er også veludstyret – med bl.a. læderkabine med SVP-logi indsyet i nakkestøtterne, regnsensor, Bi xenon forlygter, navigation og de særlig sorte alufælge.

Kampagnemodel ikke til Danmark

I Danmark oplyser pressechef hos Mitsubishi Danmark, Dorte Arvin, at der i dette tilfælde formentlig er tale om specialmodeller til det britiske marked. Bilerne er ikke planlagt markedsført i Danmark

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk