Fiat Professional er nu klar med de danske varianter og priser på den komplet elektriske E-Ducato.  Den kommer til Danmark ultimo juni og kan bestilles hos Fiat Professional-forhandlere nu.

Priserne begynder ved 394.900 kr. for kassevognen Ducato L2H1 – udstyret omfatter klimaanlæg, bakkamera og parkeringssensor bagtil som standard.

Rækkevidden opgives til op mod 283 km. E-Ducato har en ny elektrisk motor med 122 hk og 280 Nm.

Mange udgaver

Ducato, der har eksisteret i 40 å, vil fortsat have en relativt høj lasteevne og uforandret varerumsvolumen – og som alle el-biler med lavere driftsomkostninger end dieselbiler.

E-Ducato kommer til Danmark som både kassevogn, chassis og combi (persontransport).

Den kommer med to mulige batteripakker på 79 kWh og 47 kWh, der giver en rækkevidde på henholdsvis 283-219 km og 174-134 km WLTP afhængig af varianten.

Som kassevogn kan størrelserne L2H1, L2H2, L3H2 og L4H3 fås med batteripakken på 47 kWh, mens L3H2 og L4H3 desuden også kan fås med 79 kWh.

Meget udstyr

E-Ducato kassevognen har desuden et højt niveau af standardudstyr og byder på bl.a. aktiv nødbremse, linjevogter og elbetjente sidespejle med varme. Der er ikke oplysninger om adaptiv fartpilot.

Dertil automatisk aircondition, radio med fem tommer skærm, DAB, dobbelt passagersæde i midten med 3-punktsseler, bakkamera, parkeringssensor bagtil og sortlakeret kølergrill.

Prisen begynder ved 394.900 kr. med den lille batteripakke og 521.325 kr. for den store.

Chassisudgaver

E-Ducato som chassis kommer i to varianter – L2 og L3, der begge kan fås med batteripakken på 47 kWh, mens L3 også fås med 79 kWh.

Standardudstyret omfatter her bl.a. aktiv nødbremse og linjevogter, klimaanlæg, elbetjente sidespejle med varme, dobbelt passagersæde i midten med 3-punktsseler, radio med fem tommer-skærm og DAB. Priserne begynder ved 397.087 kr. for L2 og 402.852 kr. for L3.

Som combi kommer den ligeledes med begge batteripakker. Desuden byder den som standard på bl.a. enkelt passagersæde foran, aktiv nødbremse og linjevogter, elbetjente sidespejle med varme, radio med fem tommer skærm, DAB, bakkamera og parkeringssensor bagtil. Prisen begynder ved 560.693 kr.

11- eller 22 kW lader

Alle varianter af den nye E-Ducato kommer som standard med en lader på 11 kW, som kan opgraderes til 22 kW. Begge ladere kan kombineres med en DC-lader til hurtigopladning.

En batteripakke på 47 kWh, der bliver opladet med 11 kW, er under fem timer om at blive ladet fuldt op. Med 22 kW tager det 2 timer og 25 minutter, og med hurtigopladning tager det under 50 minutter at lade batteriet op til 80 procent, og strøm til 100 km tager under en halv time.

Batteriet er udviklet specifikt til E-Ducato og består af enten tre- eller fem pakker på 15,8 kWh. De er parallelforbundne, hvilket giver den fordel, at hvis en af pakkerne bliver beskadiget, kan E-Ducato fortsat køre videre modsat biler med serieforbundne batterier.

Tre køreindstillinger

Alle varianter af E-Ducato kommer også med tre forskellige køreindstillinger. ‘Normal’ giver god balance mellem præstationer og rækkevidde, ‘ECO’ forøger rækkevidden, og ‘Power’ sikrer maksimale kræfter til de tunge jobs.

Samtidig har E-Ducato rekuperativ-funktionen E-Breaking, der samler strøm op til batteriet – og dermed forlænger rækkevidden – når speederen slippes.

Skildpade-mode

Når batteriniveauet nærmer sig nul, får chaufføreren en advarsel, og E-Ducato aktiverer automatisk den særlige skildpadde-mode, der sænker farten og præstationerne for at forlænge den tilbageværende rækkevidde, så man kan nå et-ladepunkt.

Desuden kommer E-Ducato med en række opkoblingsservices, så man bl.a. kan planlægge opladning og få overblik over ture og data om bilen.

 

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk