Det er Danmarks p.t. bedst sælgende personbil, der i slutningen af august lander på dansk asfalt – med 791 solgte enheder i juli måned.

Som varebil er det mest som ”pizzabil” og hjemmeplejebil, at den gør sig som Van – men også til mindre transportopgaver for firmaer ser man bilen klare opgaverne.40 stk. 208 Van blev solgt i årets første seks måneder mod 32 året før.

Det er jo flot at stoppe på toppen af salgslisterne, men det skal den nye udgave nok kunne følge op – for den nye udgave er mere brændstoføkonomisk og er teknologisk en klasse bedre.

Diesel til ca. 80.000 kr.
Priserne er cirkapriser for gulpladeudgaver – men billigste benzinudgave vil koste 60-70.000 kroner plus moms, mens den mere erhvervsvenlige dieseludgave vil koste cirka 80.-90.000 kroner plus moms.

Designet er piftet op med ny forkofanger og bredere kølergrill med integrerede tågelygter i topudgaven Allure.

De nye tofarvede forlygter med titaniumfarvede og krom baggrund er standard fra Active-niveau. De har et endnu skarpere look og matches bagtil af nye baglygter med 3D LED ”klør” – et tydeligt Peugeot DNA.

Active City Brake ekstra
Den nye 208 er udstyret med det specielle Peugeot i-Cockpit, som består af et  lille rat, head-up instrumentering og en syv tommer trykfølsom skærm.

208 kan fås med Active City Brake, som sikrer opbremsning i byen, hvis der er risiko for sammenstød. Det er et nyt system, som gør det muligt at undgå ulykker eller minimere skader ved en hastighed på 30 km/t eller derunder.

Forruden er udstyret med en særlig sensor, som registrerer forankørende eller parkerede biler, og systemet griber således ind og bremser – i visse tilfælde vil det få bilen til at stoppe helt for at undgå sammenstød.

Økonomiske motorer
Bakkameraet, som er tilgængeligt fra Active-niveau, viser udsynet bagtil på skærmen og er med til at gøre parkeringen nemmere.

Den nye 208 er udstyret med BlueHDi dieselmotorer og benzinmotorer, der alle lever op til Euro 6 standarden – og som noget nyt er der mulighed for at udstyre bilen med den nye 6-trins automatgearkasse, EAT6, som virker fornemt – den imponerede i hvert fald undertegnede med verdenspremieren i Østrig før sommerferien.

Med BlueHDi  100 hk dieselmotoren kan den nye 208 køre 2.152 km på 43 liter diesel, hvilket svarer til et brændstofforbrug på 50 km/l – eller en køretur fra København til Barcelona på én tank.

Årets motor
Rekorden viser, hvor overbevisende BlueHDi teknologien fungerer og samtidig er det et klart bevis på, at en forbrændingsmotor med den rigtige teknologi kan bidrage til at reducere CO2-udledningen.

Peugeots PureTech motor med 110 hk fås nu i den nye 208. Den er netop blevet kåret til Engine of the Year 2015, hvor den af juryen blev fremhævet for sin kombination af kraftoverskud og gode brændstoføkonomi – den kører op til 22,2 km/l.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk