Nu er det SUV biler, der rykker på salgstallene – så Peugeot har efter syv år skiftet fra MPV til SUV med deres 5008 model.

Måske det vil hjælpe på salget af gulplademodeller – i årets første syv måneder er der solgt ni Van’s mod 13 året før.

5008 har verdenspremiere på bilmessen i Paris. Til Danmark kommer den næste forår.
Kabinen domineres af den otte tommer touchscreen og lille rat.

Infotainment
Der er bl.a. MirrorScreen, som er kompatibel med Mirrorlink (til Android), Android Auto og Apple Carplay, og mulighed for 3D connected navigation. Herudover findes en trådløs smartphone opladerplade, som oplader via magnetisk induktion, i midterkonsollen.

Takket være EMP2 platformen er den nye 5008 11 cm længere og 11 cm bredere end sin forgænger, hvilket giver 6 cm mere benplads til passagererne på 2. sædderække.

Den lave læssehøjde (676 mm) giver sammen med det sammenklappelige passagersæde  mulighed for at transportere lange genstande på op til 3,20 m.

Praktisk
5008 rummer adskillige praktiske features, der gør dagligdagen nemmere. Den kan bl.a. udstyres med en håndfri elektrisk bagagerumsklap (standard på GT-versionen), som aktiveres med foden under kofangeren.

Takket være EMP2-platformen har 5008 på trods af sin større størrelse opnået en balance mellem komfort og vejgreb. Køreegenskaberne forstærkes yderligere af en vægtreduktion på 95 kg og optimeret aerodynamik.

Motorvalget
Motorprogrammet består af fire effektive PureTech benzinmotorer med 130 eller 165 hk og seks BlueHDi dieselmotorer, der spænder fra 100 og 120 hk til 150 og 180 hk.

CO2-udledningen (ifølge EU norm) er ned til 115 g CO2/km for benzinmotorerne og 105 g CO2/km for dieselmotorerne, hvilket placerer den nye 5008 flot i sin klasse.

Den nye 5008 kan desuden udstyres med en række avancerede førerassistance-systemer, som Active Safety Brake, Distance Alert, aktiv vejstribealarm, Smart Beam Assistance, skiltegenkendelse, adaptiv fartpilot med stopfunktion, Active blind spot monitoring, City Park, Visio Park (360 grader) og Advanced Grip Control med Hill Assist Descent Control.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk