Der bliver flere muligheder for arkitekter og bygherrer med en ny serie ledhejseporte, som den tyske portproducent Hörmann netop har præsenteret på transportmessen i München.

Der er tale om et modelskift fra serie 40 til serie 50. Det betyder bl.a., at portene kan produceres med bredere rudefelter, som kan give bedre lys inde i bygningen.

Det vil bl.a. kommer kunder som bilforhandlere til gode, fordi man kan se bilerne i udstillingen – selv bag ved porten.

Akryl, der ikke ridser
Efter at akryl har erstattet glas i portene, bliver de hurtigt ridsede – ikke mindst på grund af en lidt for hård rengøringsmetode.

Hörmanns anvender såkaldte Duratec-kunststofruder, som er ridsefaste og udviklet til at kunne klare daglig slitage. Dermed undgås det snavsede præg, som ridsede plastruder giver. Men kan også få ruden som farvet tolags eller trelags rude. Valget står imellem  hvid, brun eller grå farve.

Den nye postserie produceres med en bredere dør på 940 mm., som er mere handicapvenlig – og opfylder kravet, som der er til en flugtvejsbredde på 875 mm.

Port med lav tærskel
– Uafhængig af gangdørens placering kan alle andre portfelter udføres med den samme bredde, så porten udgør en harmonisk helhed, udtaler Lars Mikkelsen, Konsulent i Hörmann Danmark AS, til Lager & Transport Logistikmagasinet.

Et plus ved den nye og bredere gennemgangsdør er – som i den forrige model – er, at  dørens hængsler er skjulte, som gør overfladen mere elegant. Samtidig er tærsklen med sine en cm. ni cm. lavere end i de fleste porte.

Det betyder, at man ikke skal løfte grej og vogne over tærsklen – og risokoen for at snuble er minimeret.

Hörmann er et tysk familiefirma, der er grundlagt i 1935 under navnet Bielefalder Stahltore af August Hörmann. Da han døde i 1944, tog sønnen Hermann Hörmann over. I dag består ledelsen af Thomas Hörmann, Christoph Hörmann og Martin Hörmann.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk