Præcis ét år efter introduktionen af Scania ”Powertrain Warranty” på det danske marked har Scania rundet aftale nummer 100.

Scania Powertrain Warranty er en udvidet reklamationsret på lastbilens drivline – det vil sige motor, gearkasse og bagaksel, der kan tegnes, selv om lastbilen har nogle år på bagen.

Samtidig med at Powertrain Warranty nr. 100 er en realitet, forbedrer Scania reklamations-aftalen, så den nu kan tegnes på lastbiler på helt op til syv år og/eller en samlet kørestrækning på over én mio. km.

Ekstra tryghed
– At vi på kun ét år runder 100 Powertrain Warranty-aftaler i Danmark viser, at vi ramte plet, da vi introducerede produktet i fjor. En sådan aftale giver ekstra tryghed og garanti mod store uforudsete omkostninger på lastbilens dyre drivlinekomponenter. Den store efterspørgsel på dette serviceprodukt viser, at økonomisk tryghed og maksimal driftssikkerhed prioriteres højt hos mange transportvirksomheder, siger Scanias markedschef for service, Erik Rolvung.

Powertrain Warranty kan man købe ekstra på alle brugte Scania distributions- og langturslastbiler.

Tjekkes på 100 punkter
Hvis lastbilen ikke i forvejen er omfattet af en serviceaftale hos Scania, bliver den tjekket på godt 100 forskellige punkter for at sikre, at det lever op til normal stand for dens alder og anvendelsesområde.

Når køretøjet er godkendt, kan aftalen forlænges for ét år og op til 180.000 km ad gangen, indtil køretøjet fylder syv år og/eller runder én mio. km.

Skulle der opstå nedbrud eller uforudset stilstand i aftaleperioden på grund af skader på drivlinen, står Scanias danske og europæiske servicenetværk klar til at udbedre skaden uden beregning og med brug af originale Scania reservedele.

Nødservice-central
Kunden hjælpes desuden gennem hele forløbet af Scanias døgnbemandende nødservicecentral Scania Assistance uden beregning.

Forudsætningen for at tegne en drivline-aftale på en brugt Scania er, at den er dækket af en serviceaftale. Dermed sikres, at lastbilen bliver vedligeholdt efter Scanias forskrifter i den udvidede reklamations-periode.

Inkluderet i aftalen er også Scania ”Max 24” driftsgaranti, hvor Scania i tilfælde af et nedbrud forpligter sig til at få køretøjet repareret og tilbage på landevejen inden 24 timer.

Økonomisk kompensation
Såfremt det ikke lykkes, får kunden økonomisk kompensation for hver påbegyndt 24-timers periode.

– Mange danske vognmænd og transportvirksomheder udnytter deres materiel intensivt med høje årlige kørestrækninger. Vi er overbevist om, at det er en af årsagerne til succesen med vores ”Powertrain Warranty” på det danske marked – for med den garanti får transportvirksomheder tryghed og økonomisk overblik, siger Erik Rolvung.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk