“Skræddersyet Service” – Scanias nye serviceconcept – er blevet en succes hos danske vognmænd.
Konceptet har eksisteret i seks måneder, og aftale nr. 1.000 er netop blevet underskrevet af Heino Edelskov fra Edelskov’s Transport i Padborg.
Vognmænd søger i endnu højere grad end tidligere tryghed, når de vælger at købe en ny lastbil, og en serviceaftale med skræddersyet service giver en god følelse tryghed, udtaler servicesalgschef Poul Egtved.
En skræddersyet serviceaftale betyder, at lastbilen bliver vedligeholdt, som den bør. Service er optimeret til lastbilens kørselsmønster og behov, og når serviceaftalen udløber, har kunden en lastbil med høj gensalgsværdi, der er opdateret med den seneste software, og som er serviceret efter alle fabrikkens forskrifter på et autoriseret værksted.
Edelskov’s Transport & Spedition ApS har 10 Scania-lastbiler i sin flåde og transporterer både fødevarer og industrigods.
”Vi har testet konceptet i et par måneder nu, og det fungerer rigtigt godt for os,” siger adm. direktør Heino Edelskov.
Firmaet behøver ikke selv tænke på, hvornår lastbilerne skal til service.
”Vores lokale Scania-værksted ringer til os cirka 20 dage, før service er påkrævet, og tilbyder os en værkstedstid, som passer ind i vores planer. Det er nemt og holder vores lastbiler godt kørende,” siger Heino Edelskov.